Gå til innhold

Max Payne 3 til PC - lagrer ikke fremgang. WTF?


Anbefalte innlegg

Hei.

Flere som har kjøpt og testet Max Payne til PC idag? Jeg satt og spilte litt tidligere idag, og tenkte nettopp å fortsette. Men tror du spillet gidder å huske hvor langt jeg hadde kommet? Neida, eneste valget jeg har er "start new game". Continue er grå og ikke velgbar.

 

Flere som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var også ganske imponert over størrelsen... 4 DVD-plater og nesten 30GB på harddisken...

Tok en liten evighet å installere, for DVD'n spant med kanskje 1x. Tok godt over en time å installere til en SSD.

 

Også dette med savegame da. Finner ingen verdens ting. Makan til dritt. Orker ikke begynne på nytt heller, for de videoene i begynnelsen er såååååå lange, og det går ikke an å skippe. Har allerede sett dem 2 ganger, hehe

Lenke til kommentar

Kjøpte på steam, har ikke opplevd noe slike problemer, prøvd å kjøre max payne som admin?

Må ærlig innrømme at slike ting som å måtte kjøre programmer som admin burde være relativt unødvendig. Går det ikke an å lage spill på skikkelig måte for tiden? Som er enkelt for forbruker?

Mitt er forresten fysisk utgave, fikk den tilogmed levert i postkassa igår. Kjedelig nok fikk jeg ikke lov til å spille, siden det måtte patches på releasedag før det var brukbart.

 

Men som sagt, savegames gadd den ikke ta vare på. Merkelig opplegg. Får vel prøve igjen en annen dag. Får håpe det bare var en teknisk glipp på min maskin som aldri skjer igjen.

 

En ting som er ganske tydelig er at konsoll-utgaven har hovedfokus. Menyene er ikke spesielt godt laget for mus egentlig.

Lenke til kommentar

Kjøpte dette spillet idag selv til PC, første jeg stusser på er 4 cd'er, det er en stund siden man satt og matet diskett på diskett når man skulle spille ett spill på Win98 og 30GB!!!!

 

Når spillet først er installert og startet, loader spillet ferdig på R logoen og der fryser den, eneste feilmelding er typiske "programmet har sluttet å svare!"

 

Har prøvd en haug med guider som ligger på Rockstar's support side blant annet uten att det lykkes, sender mail til support og etter 10 timer får man svar prøvd de samme guidene jeg allerede har gjort, aaaaaaaaaahhhh, først er serveren nede på Diablo 3 ved lansering så dette, gir nesten opp.

Lenke til kommentar

Har problemer jeg også. Lagger grusomt når jeg har aktivert Steam overlayeren (shift + tab), men når jeg deaktiverer den funker det fint. Kjører med alt på høyest og har kjøpt spillet på Steam.

 

Oppdatering: Wow! Et eller annen mirakel har reparert spillet nå. Tror jeg bare trengte å restarte PCen så var problemet løst. xD Nå kan jeg spille Max Payne 3 med alt på høyest smooth med Steam overlay. :D

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Har problemer jeg også. Lagger grusomt når jeg har aktivert Steam overlayeren (shift + tab), men når jeg deaktiverer den funker det fint. Kjører med alt på høyest og har kjøpt spillet på Steam.

 

Oppdatering: Wow! Et eller annen mirakel har reparert spillet nå. Tror jeg bare trengte å restarte PCen så var problemet løst. xD Nå kan jeg spille Max Payne 3 med alt på høyest smooth med Steam overlay. :D

 

Gratulerer, sitter fortsatt å feilsøker og venter på svar ifra Rockstar, følelsen av att tiden og pengene var bortkastet, vurderer å levere tilbake spillet.

Lenke til kommentar

Sånn, endelig virker spillet som det skal. Nå klarer den å lagre fremgang i spillet.

Tror jeg har funnet årsaken til mine problemer.

IKKE begynn et game, og begynn på nytt igjen etterpå. Da vil opprinnelig save slettes, men det nystartede vil ikke lagres. Jeg gjorde det. begynte på Hard, men gikk ned et hakk da det viste seg å være litt vel vanskelig...

 

Ellers, har noen funnet "hoppe-knappen"? Har opplevd noe rart når jeg løper på hustaket, der skal jeg hoppe over noen kanter. Eneste jeg har funnet er space, men da går Max inn i bullet time...

Lenke til kommentar

Normalt at det skal ta 48gb plass? Og at jeg har ørten forskjellige savegames som ligger på skrivebordet? ... Har kommet til flyplass-scenen og det virker som om den lager en ny savegame for hvert "kapittel"

Min er på 28,3GB nå, og jeg plasserte spillet på J:\. Ingen rare filer på skrivebordet mitt.

Og takk til nouse4aname for hoppe-knapp-infoen :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte dette spillet idag selv til PC, første jeg stusser på er 4 cd'er, det er en stund siden man satt og matet diskett på diskett når man skulle spille ett spill på Win98 og 30GB!!!!

 

Når spillet først er installert og startet, loader spillet ferdig på R logoen og der fryser den, eneste feilmelding er typiske "programmet har sluttet å svare!"

 

Har prøvd en haug med guider som ligger på Rockstar's support side blant annet uten att det lykkes, sender mail til support og etter 10 timer får man svar prøvd de samme guidene jeg allerede har gjort, aaaaaaaaaahhhh, først er serveren nede på Diablo 3 ved lansering så dette, gir nesten opp.

 

Har nokså likt problem - fryser det jeg skal slå enter for å starte opp - like etter R logoen.

 

Hvilken av de 4 platene som fulgte med skal brukes når spillet kjører...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...