Gå til innhold

Dagstur til Tijuana fra Los Angeles. Visum spm.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den gangen jeg gjorde noe lignende, gikk det greit. Det var først etterpå at jeg kom til å tenke på "faen ... jeg har jo bare turistvisum, som gjelder bare for 1 innreise". Heldigvis ble jeg ikke stoppet og kontrollert. Kjørte bil inn i Nogales på andre siden av grensa Mexico/Arizona, og tilbake igjen.

Men det er mange år siden nå. Kanskje visumet er annerledes nå. Men man kan få samme problem dersom man stikker over grensa til Canada en snartur også, har jeg hørt. Kanskje best å stikke innom tollkontoret på den amerikanske siden, og forhøre seg om reglene først.

Uansett vil jeg fraråde å legge av gårde inn Mexico til fots. Tijuana City er vel rimelig trygt dersom man holder seg til turistløypa, men ikke legg ut på oppdagelsesferd dersom man er ukjent, eller ikke har en pålitelig guide.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

De kan bli vanskelige på grensen om dere har vært så lenge i USA at de tror dere tar en "visa run" for å få en ny oppholdsperiode. Altså 89 dager i USA, snartur til Mexico og vips får dere 90 nye dager opphold.

 

Den gangen jeg fikk turistvisum til USA, var det ikke slik. Man fikk et visum som gjaldt for 1 innreise, som måtte gjennomføres innen 90 dager. Hvor lenge man fikk lov til å bli, ble avgjort av visumkontrollørene på JFK i New York. (Avhengig av hvor store midler man hadde til eget opphold, om man var invitert av noen som bodde i USA osv.) Jeg fikk opprinnelig 1 mnd oppholdstillatelse, men kunne fornyes ved behov - det gjorde jeg da også, tilsammen 3 mnd.

Lenke til kommentar

Siden han ikke nevner visum regner jeg med at det er visa waver og da er det 90 dager fra siste grensepassering.

 

Ja, stemmer reiser med ESTA. Skal bare være i USA i 10 dager og ville bare sette foten i Mexico og være der i noen timer. Ville bare høre hvordan det var på grensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...