Gå til innhold

Samletest: Her er de ti råeste smartmobilene


Anbefalte innlegg

Vi forteller deg hvilken av dem du bør velge.Samletest: Her er de ti råeste smartmobilene
iiiiiiiik, vondt i hjertet! hva med galaxy note :((
Fordi det er mer nettbrett enn telefon.

 

Uenig... Note er like mye telefon som alle de andre over ;) Den er bare lagt litt større :p

Enig... Note er mer mobil enn nettbrett fordi du kan ringe, sende sms & mms med den.

 

Jeg synst det bør være minst 7 tommer før man kan kalle det nettbret.

 

Enheter under 7 tommer uten ringe, sende sms & mms funksjon vill jeg kalle Mp3/Mp4-spiller eller Multimedia-spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har alle med Galaxy Note funnet tonen ser jeg, er ikke Note en stor S2 med bedre skjerm da? Nå har jeg sikkert fucka opp Note fansen...... jaja

 

Går greit det. :w00t: Men da burde vell Noten kommet bedre ut? om den har bedre skjerm og er større. :eek: Amobil er virkelig rare!

Lenke til kommentar

Fikk min Galaxy Note i slutten av November i fjor, og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri i mitt liv har vært mer fornøyd med en teknologisk duppeditt noen gang. Noten er helt klart en fullverdig telefon, men også (i mine øyne) ett fullverdig nettbrett. Jeg har faktisk ikke rørt mitt nettbrett på 6 måneder, da denne telefonen dekker alle mine behov. Jeg er ca 3-5 møter hver dag og det eneste jeg har med meg er min Galaxy Note - både kontorveske til papirer og nettbrett (evt laptop) er byttet ut med kun en herlig liten ting som heter galaxy note. Notater i møtene skrives rett ned på noten med S-pen.

Snakk om en gave fra himmelen - både til mann og kvinne:) Til og med min lille kone på 52 kg ønsker seg også en Galaxy Note nå:)

Det dummeste jeg hører er når Iphone apene sier at de kan ikke ha større skjerm for da må de bruke 2 hender til å betjene telefonen!!! Sjekk når apene bruker sine små Iphone telefoner - i 95% av tilfellene bruker de faktisk TO Hender (en som støtte og en til å jobbe med). Mesteparten av jobben på Galaxy note lar seg faktisk gjøre med kun en hånd. Men hva Søren skal du bruke den andre hånda til når du jobber på telefonen. Klø seg i baken med???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vi forteller deg hvilken av dem du bør velge.Samletest: Her er de ti råeste smartmobilene
iiiiiiiik, vondt i hjertet! hva med galaxy note :((
Fordi det er mer nettbrett enn telefon.

 

Nei =) Den kan ringes med, sende sms, sende sms, alt som du kan med en vanlig mobil. Skjermen er bare 0,5 tommer større enn galaxy S3 eller Htc Sensation XL, noe som i seg selv sier sitt. For at noe skal kunne klassifiseres som tablet/nettbrett i "mine øyne" så må skjermen være på minst 7 tommer. Men takk for forslaget : )

Lenke til kommentar

Her har alle med Galaxy Note funnet tonen ser jeg, er ikke Note en stor S2 med bedre skjerm da? Nå har jeg sikkert fucka opp Note fansen...... jaja

 

Går greit det. :w00t: Men da burde vell Noten kommet bedre ut? om den har bedre skjerm og er større. :eek: Amobil er virkelig rare!

Tenker de tok med S2 fordi den ble mest populær, og de er jo ikke av det nyeste nytt, hverken S2 eller Note.

Tror den har ett litt smalere publikum selv om den sikkert er helt konge som smartphone/"nettbrett".

Tøfft at LG tar 3 plassen syns nå jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig rangering.. Iphone burde lagt på lavere plass.

De laveste plassene på topp 10 er bedre telefoner enn iphone, vil nå jeg si. (De er gjerne også bedre enn SGSII, selv om jeg er enig i at SGSII er > iphone 4s). Iphone 4S er vel mer på høyde med de beste fra forrige generasjon androids. Note burde også lagt blant topp 4 tror jeg, samt muligens fått inn noen fra huawei eller zte?

Lenke til kommentar

Tvert imot, iPhone 4S burde lagt minst et par plasser høyere opp.

 

Og grunnen til dette er?

 

Jeg ser ikke grunnen til at den skal noen flere plasser opp på listen når iPhone 4S er dårligere enn de andre mobilene som er høyere opp på listen.

 

Bare fordi det er Apple som har laget iPhone 4S, så betyr ikke det at den automatisk får en høyere score.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Merkelig rangering.. Iphone burde lagt på lavere plass.

De laveste plassene på topp 10 er bedre telefoner enn iphone, vil nå jeg si. (De er gjerne også bedre enn SGSII, selv om jeg er enig i at SGSII er > iphone 4s). Iphone 4S er vel mer på høyde med de beste fra forrige generasjon androids. Note burde også lagt blant topp 4 tror jeg, samt muligens fått inn noen fra huawei eller zte?

Merkelig mange telefoner du vil ha inn på topp 4 da, ville blitt fullt på toppen.

Tror ikke Topp 3 kan diskuteres.

Lenke til kommentar

Merkelig rangering.. Iphone burde lagt på lavere plass.

De laveste plassene på topp 10 er bedre telefoner enn iphone, vil nå jeg si. (De er gjerne også bedre enn SGSII, selv om jeg er enig i at SGSII er &--#62; iphone 4s). Iphone 4S er vel mer på høyde med de beste fra forrige generasjon androids. Note burde også lagt blant topp 4 tror jeg, samt muligens fått inn noen fra huawei eller zte?

Merkelig mange telefoner du vil ha inn på topp 4 da, ville blitt fullt på toppen.

Tror ikke Topp 3 kan diskuteres.

he he, jeg mente få de inn på listen (som betyr at andre må ut).

Altså ikke inn på topp 4 ;)

 

Dette er vel muligens min topp 11:

  1. Samsung Galaxy 3
  2. HTC One X
  3. LG Optimus 4X HD
  4. Samsung Galaxy Note
  5. Motorola XT910 Razr
  6. HTC One S
  7. Sony Xperia S
  8. Samsung Galaxy S II
  9. Samsung Nexus S
  10. Sony Ericsson Arc S
  11. Iphone 4S

Hvorfor hiver jeg Apple så langt ned? Det er egentlig logisk.

Iphone 4S er en polert Iphone 4. Den har altså maskinvare som tilsvarer forrige generasjons telefoner.

Ikke nok med det, Iphone 4S koster en god del mer enn forrige generasjons smarttelefoner (de koster ca. halvparten av Iphone 4S).

 

Jeg mistenker at razr maxx vil være min preferanse nr. 2 (pga. batteri).

Sony pusher også veldig mange modeller fremover, jeg regner med noen av de vil skyve på listen.

 

Jeg håper for all del at Apple lager et bedre produkt når de lanserer Iphone 5.

Konkurranse er bare bra!

 

PS! Det blir helt feil å si at Note ikke er en telefon, pga. den er så stor.

Jeg har selv et mininettbrett fra samsung (5.3") og det går helt utmerket i lommen!

Det kjennes mindre ut i lommen, enn en 4.3" HTC! (pga. vekt og tykkelse).

 

Når man har lekt med 5"+, er det umulig å gå tilbake til små skjermer.

Altså mener jeg at om man skal sensurere pga. størrelse, bør man i alle fall sensurere i andre enden også! Hvem er vel interessert i en "mp3spiller skjerm" ?

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar

Dette er vel muligens min topp 11:

  1. Samsung Galaxy 3
  2. HTC One X
  3. LG Optimus 4X HD
  4. Samsung Galaxy Note
  5. Motorola XT910 Razr
  6. HTC One S
  7. Sony Xperia S
  8. Samsung Galaxy S II
  9. Samsung Nexus S
  10. Sony Ericsson Arc S
  11. Iphone 4S

Hvorfor hiver jeg Apple så langt ned? Det er egentlig logisk.

Iphone 4S er en polert Iphone 4. Den har altså maskinvare som tilsvarer forrige generasjons telefoner.

Ikke nok med det, Iphone 4S koster en god del mer enn forrige generasjons smarttelefoner (de koster ca. halvparten av Iphone 4S).

Er redd for at logikken din ikke henger på greip. iPhone 4S har lite annet til felles med sin forgjenger enn tilnærmet likt ytre design. Maskinvaren i 4S er vesentlig forbedret, og fullt på høyde med de fleste telefonene på listen - med unntak av et par som har litt kraftigere CPU pga flere kjerner. Til gjengjeld tar iPhone 4S bl.a bedre bilder og videoopptak enn telefonene du plasserer på topp, har best lydkvalitet for musikkavspilling, det mest stabile og brukervennlige OS-et, flest og best apps, skarpest skjerm, osv... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er redd for at logikken din ikke henger på greip. iPhone 4S har lite annet til felles med sin forgjenger enn tilnærmet likt ytre design. Maskinvaren i 4S er vesentlig forbedret, og fullt på høyde med de fleste telefonene på listen - med unntak av et par som har litt kraftigere CPU pga flere kjerner. Til gjengjeld tar iPhone 4S bl.a bedre bilder og videoopptak enn telefonene du plasserer på topp, har best lydkvalitet for musikkavspilling, det mest stabile og brukervennlige OS-et, flest og best apps, skarpest skjerm, osv... ;)

Kameraet i Iphone er ikke dårlig nei, den bruker en sony sensor.

Det gjør forøvrig også mange andre mobiler med gode kameraer.

 

Å hevde at 4s har best kamera, er nok feil. De har en egen vri over bildejusteringer (prosesseringer), men de har nok ikke den beste kameramobilen. Maskinvaren er heller ei blant topp 6. Iphone 4S vs ARC S, der kan man vel si at Iphone 4s har bedre prosessor (for multitasking), men til gjengjeld er jo skjermen alt for liten på iphone 4s, samt man har ikke mulighet for minnebrikke,m.m. (og en del andre begrensninger).

 

At man har liten skjerm og derfor høy punkttetthet gjør heller ei skjermen best. Den beste skjermen p.d.d. er det nok SGSIII som har, men mange av de andre mobilene har også veldig bra skjermer.

 

Det Iphonen har, er veldig bra byggkvalitet. Men samtidig ser den aldrende ut og jeg kan ikke egentlig si jeg synes det er noe "rå" mobil. Den er vel mer et trygt valg, litt som en toyota stasjonsvogn. Nokiaen synes jeg heller ei bør være på listen over topp ti råe mobiler.

 

Nå er jo dette selvsagt også subjektivt, men man kommer seg ikke unna at å kalle noe for "rått" må bety at det enten har topp spesifikasjoner, eller er nyskapende/nytt design. 4S er en polert 4, ikke noe mer. Det er ikke en veldig dårlig telefon, men det er ikke en rå telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vel muligens min topp 11:

  1. Samsung Galaxy 3
  2. HTC One X
  3. LG Optimus 4X HD
  4. Samsung Galaxy Note
  5. Motorola XT910 Razr
  6. HTC One S
  7. Sony Xperia S
  8. Samsung Galaxy S II
  9. Samsung Nexus S
  10. Sony Ericsson Arc S
  11. Iphone 4S

Hvorfor hiver jeg Apple så langt ned? Det er egentlig logisk.

Iphone 4S er en polert Iphone 4. Den har altså maskinvare som tilsvarer forrige generasjons telefoner.

Ikke nok med det, Iphone 4S koster en god del mer enn forrige generasjons smarttelefoner (de koster ca. halvparten av Iphone 4S).

Er redd for at logikken din ikke henger på greip. iPhone 4S har lite annet til felles med sin forgjenger enn tilnærmet likt ytre design. Maskinvaren i 4S er vesentlig forbedret, og fullt på høyde med de fleste telefonene på listen - med unntak av et par som har litt kraftigere CPU pga flere kjerner. Til gjengjeld tar iPhone 4S bl.a bedre bilder og videoopptak enn telefonene du plasserer på topp, har best lydkvalitet for musikkavspilling, det mest stabile og brukervennlige OS-et, flest og best apps, skarpest skjerm, osv... ;)

 

Hjelper lite at maskinvaren til iPhone 4S er forbedret over iPhone 4 når maskinvaren til iPhone 4S er sånn halvveis. Og maskinvaren på iPhone 4S er langt i fra å være like bra som maskinvaren i Samsung Galaxy S III, Galaxy Note, HTC One X og LG Optimus 4X, så iPhone 4S vinner ikke på noe der.

 

Ja iPhone 4S tar gode bilder helt til du er i gale lysforholdene, da blir bildene på iPhone 4S totalt misslykket. Og dette er fordi det ikke er mulig å stille inn kameraet på iPhone 4S til forholdene. Og dette er en stor ulempe uansett på hvordan du ser på det.

 

iPhone 4S tar ikke en gang bedre filmer enn Samsung Galaxy S II, så hvordan skal du få oss til å tro at iPhone 4S filmer med bedre kvalitet enn Samsung Galaxy S III, Galaxy Note og HTC One X f.eks gjør?

 

Så du ikke på det klippet over hvor iPhone 4S heller ikke klarte å autofokusere på de grønne bladene?

 

Det er en grunn på hvorfor iPhone 4S taper mot disse mobilene.

 

Desverre så har ikke iPhone 4S bedre lydkvalitet enn Samsung Galaxy S III. Så uansett hva du sier så vinner ikke iPhone 4S her.

 

Også kommer vi til dette du sier at iOS er det mest stabile og brukervennlige OS'et. Jeg ler så jeg griner, fordi mine 2 linker i min signatur sier at du lyger så det stinker ut av deg på lang avstand nå.

 

iOS har noen flere apps enn Play Store. Men hvorfor er dette noe å ta opp når det finnes nok av gode apps til begge butikkene uansett?

 

Hva hjelper det med skarpest skjerm når man må bruke forstørrelsesglass for å kunne se noe på skjermen siden skjermen på iPhone 4S er så liten?

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...