Gå til innhold

Kommentar: - Angrep på sikkerhetshull er langt farligere enn trojanere


Anbefalte innlegg

Helt ening i hva du skriver cmyrland.

Men jeg mener også at nettopp denne gruppen stoler enda mer på et antivirussystem, og dermed blir enda mer sårbare.

"Skjønner ikke at jeg fikk virus, jeg hadde jo ..... , og jeg får det ikke bort". Gjelder alt fra rookit til malware.

Jeg har faktisk ikke hatt andre enn denne brukergruppen, iallfall de siste åra.

Det faktum at forbryteren alltid er et hode foran politiet gjør at antivirussystemer ikke kan holde hva de lover.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

finnipinni, da kan du lære oss å programmere nettlesere slik at vi ikke får antivirus da? her og nå, siden det er så lettvint. Jeg jobber som pc tekniker og fjerner virus hver dag, hvis det er så lett som du sier, hvorfor prater du deg rundt grøten?

 

Til dere som sier ubetalbare antivirus er like bra som betalbare. Microsoft Security Essentials for eksempel slipper de værste virusene rett inn på PC'n din. For en som er litt oppmerksom på nett holder MSE, men ikke for den helt amatøre.

 

Norton 360 er per dags dato det definitivt beste antivirusprogrammet. Ser SVÆRT sjelden infiserte pcer med norton. Det var dritt før, og stjal masse ressurser fra maskina. Nå merker du knapt at det er der, og jeg bruker Norton til å fjerne de værste virusene, bedre enn f.eks Malwarebytes.

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

jeg er forresten litt enig i det du sier med at forbrytern er foran politiet.Men, det som skjer med f.eks norton 360, er at når 1 person blir infisert, så tetter norton hullet asap. Sannsynligheten for at alle får viruset samtidig er veldig liten, dvs at når DU faktisk laster ned viruset, så har noen andre allerede hatt det, norton har funnet ut av det og slipper det ikke inn. skjønner?

Lenke til kommentar

"men det er veldig mange forbrukere som gir totalt blaffen i hva som faktisk kan skje. Mange skjønner heller ikke konsekvensene av det".

Slike utsagn er det lett å ta til seg.

Dere som leser her - ikke gjør det !

Det er ingen grunn til å være redd, og det hjelper ingenting å tro at automatiske systemer kan redde deg fra å få et virus. Tvert imot - du får nesten garantert virus hvis du overlater den oppgaven til et automatisk system.

Du selv er et mye bedre verktøy. Programmer deg selv isteden.

Og skulle du være uheldig likevel, er det ikke noen katastrofe som mange liker å bringe videre. Jeg klarte å lære hvordan man fjerner slikt, det gjør du også.

Det er ikke noe hjelp i å ha antivirus program i denne situasjonen heller, for har systemet sluppet igjennom et virus, er det ukjent for systemet, og du får ingen hjelp av det til å fjerne det.

 

Jeg skriver det nettopp fordi jeg via jobb opplever mange som passer helt utmerket til den beskrivelsen. Veldig mange vil ikke/skjønner ikke hva man skal gjøre for å unngå malware. Mange er alt for naive, og bruker ikke nettvett. De på forumet her, skjønner bedre enn som så og får bra hjelp fra andre forummedlemmer hvis de kommer utfor noe. Man forbrukere vet dog ikke om f. eks diskusjon.no og jeg har anbefalt det til mang en kunde på jobb. Men som Cmyland skriver, så er det ikke alle som ønsker eller har tid til å gjøre dette selv.

 

finnipinni, da kan du lære oss å programmere nettlesere slik at vi ikke får antivirus da? her og nå, siden det er så lettvint. Jeg jobber som pc tekniker og fjerner virus hver dag, hvis det er så lett som du sier, hvorfor prater du deg rundt grøten?

 

Til dere som sier ubetalbare antivirus er like bra som betalbare. Microsoft Security Essentials for eksempel slipper de værste virusene rett inn på PC'n din. For en som er litt oppmerksom på nett holder MSE, men ikke for den helt amatøre.

 

Norton 360 er per dags dato det definitivt beste antivirusprogrammet. Ser SVÆRT sjelden infiserte pcer med norton. Det var dritt før, og stjal masse ressurser fra maskina. Nå merker du knapt at det er der, og jeg bruker Norton til å fjerne de værste virusene, bedre enn f.eks Malwarebytes.

 

Jeg lurte på om du har noen kilder på du sier om gratis kontra betalversjoner evt. noen sider hvor jeg kan lese mer om gratis kontra betalingsversjoner av Anti-virusprogrammer?

 

Jeg tviler ikke på utsagnet, men syns tematikken er spennende ;)

 

Hm.....

"slipper de verste virus rett inn i pc-en" ?

Jeg som ikke har antivirus `- ikke fra MS engang, skulle få virus ofte jeg da ?

Det der er jo bare sprøyt og skremsler !

Denne Pc'n er det W8DP på, og RP er vel rett rundt hjørnet.

Vis meg en side med de verste virusa da Antonlarsen ?

 

Du tror det kanskje ikke, men i teorien tar det ikke mer enn 20 minutter før man potensielt får malware på en nyinstallert pc med Windows 7.

 

 

Mvh Faller

Endret av Faller
Lenke til kommentar

gjør et kjapt søk på "driver scanner" "pc fixer" "clean pc", last ned det du finner, får du ikke virus haru gull i ræva. :) dette er det siste jeg har å si i denne diskusjonen. Argumentene dine er uten grunnlag, jeg blir jo bare dummere av å diskutere med deg.

 

edit: denne var rettet til finnipinni, ikke deg faller:P

Endret av Antonsenlarsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"men det er veldig mange forbrukere som gir totalt blaffen i hva som faktisk kan skje. Mange skjønner heller ikke konsekvensene av det".

Slike utsagn er det lett å ta til seg.

Dere som leser her - ikke gjør det !

Det er ingen grunn til å være redd, og det hjelper ingenting å tro at automatiske systemer kan redde deg fra å få et virus. Tvert imot - du får nesten garantert virus hvis du overlater den oppgaven til et automatisk system.

Du selv er et mye bedre verktøy. Programmer deg selv isteden.

Og skulle du være uheldig likevel, er det ikke noen katastrofe som mange liker å bringe videre. Jeg klarte å lære hvordan man fjerner slikt, det gjør du også.

Det er ikke noe hjelp i å ha antivirus program i denne situasjonen heller, for har systemet sluppet igjennom et virus, er det ukjent for systemet, og du får ingen hjelp av det til å fjerne det.

 

Jeg skriver det nettopp fordi jeg via jobb opplever mange som passer helt utmerket til den beskrivelsen. Veldig mange vil ikke/skjønner ikke hva man skal gjøre for å unngå malware. Mange er alt for naive, og bruker ikke nettvett. De på forumet her, skjønner bedre enn som så og får bra hjelp fra andre forummedlemmer hvis de kommer utfor noe. Man forbrukere vet dog ikke om f. eks diskusjon.no og jeg har anbefalt det til mang en kunde på jobb. Men som Cmyland skriver, så er det ikke alle som ønsker eller har tid til å gjøre dette selv.

 

finnipinni, da kan du lære oss å programmere nettlesere slik at vi ikke får antivirus da? her og nå, siden det er så lettvint. Jeg jobber som pc tekniker og fjerner virus hver dag, hvis det er så lett som du sier, hvorfor prater du deg rundt grøten?

 

Til dere som sier ubetalbare antivirus er like bra som betalbare. Microsoft Security Essentials for eksempel slipper de værste virusene rett inn på PC'n din. For en som er litt oppmerksom på nett holder MSE, men ikke for den helt amatøre.

 

Norton 360 er per dags dato det definitivt beste antivirusprogrammet. Ser SVÆRT sjelden infiserte pcer med norton. Det var dritt før, og stjal masse ressurser fra maskina. Nå merker du knapt at det er der, og jeg bruker Norton til å fjerne de værste virusene, bedre enn f.eks Malwarebytes.

 

Jeg lurte på om du har noen kilder på du sier om gratis kontra betalversjoner evt. noen sider hvor jeg kan lese mer om gratis kontra betalingsversjoner av Anti-virusprogrammer?

 

Jeg tviler ikke på utsagnet, men syns tematikken er spennende ;)

 

 

Mvh Faller

 

nei, har ikke noe statistikk dessverre. kun erfaringer :S daglig ser jeg pc'r som har fått virus med MSE, som sier at du har blitt infisert men får ikke fjerna det. Dette er virus som har vært på banen i flere måneder, og som MSE burde ha greid å luke ut så lenge etterpå. "Windows AntiVirus 2012" viruset f.eks, som tar over alt på pc'n. Den gjør at du ikke får kjørt oppgavebehandling for eksempel, da kommer du bare inn i viruset sin oppgavebehandling. Denne hadde jeg for 3 måneder siden, og det kom inn en PC med det senest i dag. Med MSE installert og oppdatert.

Lenke til kommentar

nå har jeg vært motstander av norton i 10 år. Det gjorde vondt i magen å se den gule logoen på pc'n min når jeg skulle gi det et forsøk for et halvt år siden. så jeg er for all del ikke noe fanboy. men de har virkelig kommet seg, det er også lite plagsomt som du nevner, spør ikke om alt mulig og bare gjør jobben. F-secure, mcafee og norman kan man holde seg langt unna, det er som en masete MSE. :p

 

dette er personlige meninger og erfaringer altså ;) har noen argumenter mot dette så bring it on!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan noen har tenkt til å beskytte seg mot drive-by nedlastinger gjennom upatchede sikkerhetshull som dukker opp med jevne mellomrom, selv på "trygge" sider, uten programvare som stopper den i forsøket. Faktum er at selskaper hvis jobb er å hindre folk å få dritt på maskinene fort kan ha sendt ut en oppdatering som stopper dette flere dager før programvaren med sikkerhetshullet patches og da har du kanskje unngått å bli infisert. Selvfølgelig kan mye dritt stoppes ved å ikke laste ned Windows superfixoptimizer max 4000 (increases your system speed by up to 1400%), men ikke alt.

 

Og selv om du kanskje er oppegående nok til å deaktivere autostart av plugins som java, til å benytte deg av en annen pdf-leser enn reader og til å oppdatere nettleseren og OS daglig og på den måten unngå det meste. Så er det rett og slett for mye å forvente av hvermansen. For folk flest gjør antivirusprogrammer mer bra enn dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...