Gå til innhold

Etter avslutning av NUF, Har man da ikke noe forpliktelser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har solgt noe varer til et NUF selskap. Har sendt purring og inkasso, men fikk beskjed fra inkassoselskap at NUF selskapet var avsluttet. Står i Brreg "ble slettet 22.02.2012"

 

Er det så enkelt? Slipper de da alle forpliktelser? :hmm:

 

Et NUF er bare en norsk org nr for et utenlandsk selskap. Du kan sjekke opp om selskapet er slettet, eller om bare virksomheten i Norge er sluttet. Men det blir et kost/nytte spm en en gidder å bry seg med å drive inkasso over landegrensa.

 

Men i utgangspunktet så er pengene tapt ja.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du driver inkasso i Norge mot NUF. Kravet sendes og rettes mot det norske organisasjonsnummeret.

 

Skal du melde deg konkurs er det også mulig å gjøre via norge, men fremgangen er ikke så godt kjent blant jurister.

 

De som før stiftet NUF/ENK vil nå gå over til AS. Du vil sitte igjen med akkurat like mange useriøse bedrifter som før. Desverre:) En undersøkelse av hvor gammelt selskapet er, regnskapet deres fra tidligere år etc er noe du bør sjekke uansett selskapstype.

 

Skal du melde deg konkurs er det også mulig å gjøre via norge, men fremgangen er ikke så godt kjent blant jurister.

 

Rettelse: Melde NUFet konkurs

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da blir det aldri mere kreditt på et NUF selskap.

Så mange useriøse av dem.

:eek:

 

Tja, hvis firmaet opphører og eksistere så er det jo logisk at man ikke kan kreve inn noe.

NUF og AS blir jo samme sak i så måte, gi kreditt uten kredittsjekk er en stor risiko uansett.

Var det ett stort tap?

Lenke til kommentar

Hvis du har solgt fordringene dine til et inkassoselskap så er det vel inkassoselskapet som må lide tapet, er det ikke?

 

Vil tro den eneste som ikke risikerer noe tap er inkassoselskapet, har fått avtaler fra store selskaper hvor jeg som kunde må betale inn gebyrene som skyldneren skal betale på forhånd, disse får jeg ikke tilbake med mindre de greie og drive det inn, i tillegg ville de ha 50% av selve kravet for jobben.....

Mitt inntrykk av denne bransjen er at det er ran uansett hvilken ende av giroen man sitter, håper ting har blitt bedre.

Lenke til kommentar

Giroen var på nesten 2000 kr.

Saken var gått til inkasso varsel før selskapet var avsluttet.

 

Har grei avtale med inkassoselskapet.

1. Ingen årsavgift

2. Ingen suksesshonorarer

3. No cure, no pay før behandling av domstolene

 

Jeg beholder hovedstol og renter, de tar gebyrene hvis de får inn noe. Enkelt og greit.. (inkassobureauet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...