Gå til innhold

Media manipulerer oss


Nik0

Anbefalte innlegg

Jeg må le når jeg leser forsiden til db.no akkurat nå. Tradisjonelt sett skal media være kritiker og vårt lands vaktbikkje. Men se hva de gjør igjen. Bare det siste året har de skapt smørkrise, brødkrise ("kriser" som aldri hadde blitt merkbart om media ikke oppfordret dumme folk til å hamstre) og nå skal de ha det til at det blir bensinkrise. De lager til og med en poll hvor de spør:

 

Skal du hamstre drivstoff?

- Ja

- Kanskje

- Nei

 

Dette er fiktivt! Vil gå noen dager nå før det blir tvungen lønnsnemnd, og da rekker det aldri å bli noen bensinkrise. Derimot finnes det en liten sjansen for at det blir det etter oppfordringene fra media.

 

Hva er meningen med dette? Jeg håper og tror ikke journalistene sitter med så lite kunnskap at de faktisk tror det er en reell fare for noen ny krise, men sikker er jeg ikke lenger..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avisene leverer det som leserne vil ha. Dagbladet som alle andre tabloidaviser lever av sensasjonsoppslag enten de er reelle sensasjoner eller ikke. Trenden vil bare øke ettersom avisene vil leve mer av antall klikk enn av førstesideoppslaget i papirutgaven. Den dagen den jevne nordmann leser mer enn overskriften og etterspør dypere artikler i avisen vil det helt sikkert være noen som oppfyller det ønsket. Inntil da får du bare leve med at den jevne nordmann vil lese om sex, kjendiser og "sensasjoner".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...