Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Huseier glemte å sende strømregning i 9 måneder.

Mr.T92

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huseier glemte å sende strømregning i 9 måneder. Huseier skulle sende regningen hver 2 måned, men han sa at de var så små at han skulle sende alle strømregningene for de 9 måneder jeg har leid hos huseier. som jeg skulle betale, pga at han hadde glemt å sende de hver 2 måned.

Hva om jeg må betale 10000-15000?

Hva er mine rettigheter?

I kontrakten står det at huseier SKAL sende strømregning hver 2 måned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres merkelig ut, fra huseier sin side. Med mindre de er jævli små da. Men nå vet ikke jeg hvor stor leiligheten er, om du liker å ha plussgrader eller ikke, osv. :green:

Sånn jeg ser det, burde jo du ha satt til sides penger for å dekke antatt strømforbruk, selv om du ikke har fått regningene. Samtidig så er det vel neppe sånn at huseier kan kreve å få pengene sporenstreks, når han ikke har gjort som avtalt i kontrakten.

Jeg ringer alltid forbrukerrådet hvis jeg lurer på sånne dærre j... .j.... juridischeistiske greier :wee:

Skrevet

Man mister ikke et krav fordi man glemmer å purre. Du vet du skal betale strøm. Om regninga ikke kommer, så setter du pengene til side og venter til den gjør det. Veldig enkelt.

Men klart, du kan jo be om å få regningen oppdelt, så du kan betale den over tid.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...