Gå til innhold

Dualboot


Anbefalte innlegg

Er sikker på at det har vært noen slike tråder før - men jeg fant ingen med søk! Så her er situasjonen. Sitter med Winxp på en harddisk og et område på 20 gb som ikke er formatert på en annen harddisk, på samme kontroller kort (win=pri master, linux=sec.master). Skal installere redhat linux der. Det er første partisjonen på den harddisken.

Skal dualboote via boot.ini. Den ser slik ut nå (bortsett fra timeout var 1 og ikke 30):

 

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

 

og jeg tenkte å legge til:

 

multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)="RedHat Linux"

 

 

Går det bra tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, du må få grub til å legge seg på mbr (master boot record) Da er det likegyldig hvilke disker OS'ene dine ligger på, og hvilken som er merket bootable... Les man grub :)

 

Ok:D Vet noen om RedHat 9 støtter raiden på A7N8X, HPT302 IDE, og ATI Radeon 9700 Pro?

Lenke til kommentar
Ådualboote via windows sin bootloader er litt masochistisk
Så ikke såå ille ut da :lol:

vurderer også å gå for FreeBSD for jeg har litt erfaring med det. Men er ikke dette forumet for unix generelt også ikke "bare" linux?

Takker for alle de gode rådene!

FreeBSD funker bra å skrive om dét.. Gjelder også her det..

 

Men altså: jeg skrev akuratt hvordan dette ble gjort i en annen tråd som ikke er serlig gammel :p Ga 2 nyttige linker o.l. Så det finnes, må bare lese litt nedover (evt. se på side 2 eller.no ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...