Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda Cbr 125 kåpe riper

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har en Honda Cbr 125r 2007 modell som har en ripe foran på kåpa (litt under glasset). Går det an å fikse og lakke, eller må jeg kjøpe nytt? Jeg har ikke funnet noen kåper til sykkelen ute på nettet, vet dere hvor jeg kan få tak i en?

Jeg laster opp noen bilder så fort jeg får tid.

Takk

Edit: 2006 modell*

Endret av JohnsonJr
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det eksisterer sticks du angivelig kan smøre på ripen for å tette igjen og minske synligheten. Hvorvidt det funker vet jeg ikke, det avhenger sikkrt av hvor grov ripen er, men det er nok uansett såpass billig at det er verdt å prøve før du velger å bytte hele kåpen?

http://www.pixmania....spenn-d401.html

edit: Nå er selvsagt sticken ment for billakk, det kan jo selvsagt hende den ikke vil fungere like godt på kåpen på en sykkel, men igjen - det vil ikke ruinere deg å gi det et forsøk.

Endret av srbz
Skrevet

Det der er billigere å få lakke enn å kjøpe nytt.

Kåpedeler er SVINDYRT, jeg vet det siden jeg klarte å ødelegge sidekåpa på en NSR til en kompis da vi hadde lettsykler...

Skrevet

Det der er billigere å få lakke enn å kjøpe nytt.

Det var det jeg også tenkte! Jeg lurte på om jeg skulle gi den en paintjob, og skaffe noen nye deler. Den har bare gått litt over 10 500 km.

Tips til hva jeg kan gjøre? Potte, Blinklys, frontlys, baklys, skiltoppheng, painting, speil, hjul, glass.?

Jeg har ikke lyst eller økonomi til å bare kaste sykkelen ut av vinduet. Jeg håper jo på å få solgt den når jeg skal gå over på mellomtung. Disse lett syklene pleier vell ikke bli så veldig gamle merker jeg.

lVKgq.jpg

Skrevet

Syntes du bør bytte ut minst mulig, delvis bare det som har skader, og er nødvendig. Deler er dyrt, og jeg tviler på at du vil klare å tjene tilbake det du har brukt ved salg. I tillegg så er slike ting subjektivt. Hvis du setter på nye deler som du synes er kult, kan det hende at det er flere potensielle kjøpere som hater det du har gjort.

Hold det mest mulig originalt, men bytt ut det som trengs.

Om du får noen deler veldig billig kan det vel kanskje lønne seg å bytte ut, men.

Skrevet

Syntes du bør bytte ut minst mulig, delvis bare det som har skader, og er nødvendig. Deler er dyrt, og jeg tviler på at du vil klare å tjene tilbake det du har brukt ved salg. I tillegg så er slike ting subjektivt. Hvis du setter på nye deler som du synes er kult, kan det hende at det er flere potensielle kjøpere som hater det du har gjort.

Hold det mest mulig originalt, men bytt ut det som trengs.

Om du får noen deler veldig billig kan det vel kanskje lønne seg å bytte ut.

Det er jo sant, men kåpen, glasset og HF blinklys er skadet etter velt, og burde byttes ut. Selv om høyre speilet bare har fått noen skrammer ser det jo ikke ut, og jeg skulle gjerne hatt nye. Ellers kan jeg la resten forbli originalt.

Skrevet

Lakk de ripede delene og bytt ut smådelere som er skadet.

En sykkel som er original er mange ganger lettere å selge enn en som er modifisert.

Skrevet

Front

pUBOF.jpg

Jeg kan lakkere plastbitene, men er det noen som vet hvor jeg får kjøpt det de glassdelene? det er noen stygge skrammer på både frontlyset og glasset. (hva heter egentlig den plast glass greia? Den heter hvertfall windscreen på engelsk..)

Skrevet

Du kan alltids ta en kikk på ebay det er mange såkalte bike breakers der. Det er folk som tar inn ødelagte mcer og selger delene som fremdeles funker. Det er en god del bike breakers fra England på ebay, koster ikke så altfor mye å få pakker sendt fra England

Skrevet

Jeg har et lite dilemma. Jeg er 17, og blir 18 i november. jeg er usikker på om jeg skal selge den nå, og vente til jeg har råd til en mellomtung, eller bruke masse penger på å pusse den opp- og sannsynligvis tape masse på det.

Jeg skal prøve å ta lappen på bil først, siden det er mest praktisk og det er snø. Så kan jeg heller fokusere på mellomtung etter snøen er borte. Han som driver kjøreskolen der jeg driver å tar timer på bil sa han skulle begynne med motorsykkel neste sesong, så da tenkte jeg jeg kunne ta timer på Mc der også. Hyggelig kar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...