Gå til innhold

Student ultrab/bærbar PC høsten 2012


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Driver å leter etter en bærbar pc for student, høsten 2012.

Er en del å velge i mellom så valget er ikke lett, vet at ivy kommer snart, men er ikke et must om den inneholder den, sandy fungerer godt den også. Men lurer på hva folket som skal studere til høsten tenker og mener som skal velge av alle bærbare og ultrabooks der ute.?

Har dere noen favoritter? kriterier? - gjerne skriv dem nedenfor.

 

For min del er det noen kriterier.

 

* Ha god batteritid, 6-8 timer.

* Ikke lage alt for mye støy, er ikke så gunstig på forelesninger etc.

* Ha en grei og ok pris, maks 12000.-, helst mindre.

* Ikke være for tung siden man skal drasse den med seg overalt.

* Under 15" er en frodel man ikke sier nei til.

* Klare å kjøre Adobe lightroom 4 uten problemer.

 

Kan også nevne at den ikke skal brukes til gaming. Så graftig gpu er ikke nøye, heller en helt ok som drar det vanelige.

 

Har egentlig ikke lyst på Mac pro/air, men leser man får god student rabatt ca (10%) ved kjøp.

Dell sin xps 13 er heller ikke så veldig dum.

Asus kommer også med ivy på sine ux31 snart, dog dette er ultrabooks.

Så listen er lang hva man vil gå for.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

sitter selv med 1.gen Asus UX31 og er STORFORNØYD med denne. God batteritid når en bare sitter og surfer / skriver på den. Noe dårligere når en skal se film og serier men dette er helt normalt og blir likt for alle PCer.

 

Ville ventet til Ivy Bridge kommer da denne får enda litt bedre batteritid, samt bedre gpu del som gjør att du faktisk kan bruke den til spill på en dårlig dag. Jeg har forsøkt å spille noen få spill på denne. Og ja, det går faktisk an når en ikke har annet å gjøre det på.

 

Asus har også generelt lite feil i tillegg ville tatt det og med i betrakning om du sammenligner ultrabooks type hp, acer. Dell er også ett solidt merke men der har jeg ikke testet noe.

 

Hp sin har en fordel med att den har bakbelyst tastatur! slik som macbook også har. Men dog bare i5, anbefaler å gå for i7 så får du en ekstra trøkk når den trenger dette. Samsung har hatt noe feil med sine ultrabooks 5serien noe som er uheldig da Samsung har hatt de beste feilrate tallene å vise til de siste årene på laptops.

 

Tar ikke så mye om macbook da jeg aldri har hatt noen erfaring av dette annet enn att jeg ikke liker Apple som merke (dog ikke noe saklig grunn for dette!) :-)

 

Håper du fikk litt hjelp utav dette

 

Mvh

Birger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...