Gå til innhold

Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?


  

202 stemmer

  1. 1. Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

    • For.
      152
    • Mot.
      38
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      12


Anbefalte innlegg

 

Det er forkastelig. Men det er svært få som mener at det er greit med abort eller avlivning av mennesker med Downs.

Det er forkastelig FORDI få mener det er greit, om disse få overtaler flertallet vil det ikke bare bli greit, men påbudt.

 

Dette har blitt diskutert på mange andre forum, men det er kun her grumset for stå så uberørt som det i denne og andre tråder om tema for gjøre.

Du mener å si at det er kun her at det ikke har blitt sensurert bort?

 

Nei ikke sensurert bort. Men at man ikke i langt større grad kan gå personlig på dem som har et slikt grumsete syn. I de fleste forum der slik grums blir ytret er det i langt større grad forståelig og akseptert at man går mer på person. Jeg liker ikke persondebatter, men i ekstreme tilfeller vi har sett i debatten om Downs, så ville det vært på sin plass. Ja jeg vet at du vil være svært uenig i det jeg her skriver og det er helt greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Sjekk litt gjennom andre, tidligere tråder om Downs syndrom så finner du fort ut hva slags meninger andre har. Det er selvsagt ikke representativt for samfunnet da det bare er snakk om folk her på forumet, men det kan gi en pekepinne. Eller skal jeg linke til trådene?

 

 

jeg har lest hele tråden, og må bare si at det er kvalmt å høre på så mange nedverdigene kommentarer! får helt fnatt.. synes det et helt forferdelig

 

 

Hva er nedverdigende med å ville spare folk fra å leve et funksjonshemmet liv? Downs syndrom er en funksjonshemning og ferdig med det.

Lenke til kommentar

 

 

Sjekk litt gjennom andre, tidligere tråder om Downs syndrom så finner du fort ut hva slags meninger andre har. Det er selvsagt ikke representativt for samfunnet da det bare er snakk om folk her på forumet, men det kan gi en pekepinne. Eller skal jeg linke til trådene?

 

 

jeg har lest hele tråden, og må bare si at det er kvalmt å høre på så mange nedverdigene kommentarer! får helt fnatt.. synes det et helt forferdelig

 

Det er forkastelig. Men det er svært få som mener at det er greit med abort eller avlivning av mennesker med Downs. Dette har blitt diskutert på mange andre forum, men det er kun her grumset for stå så uberørt som det i denne og andre tråder om tema for gjøre.

 

 

Ja, er det ikke forferdelig trist at dette forumet tillater ytringsfriheter og at andre meninger enn dine får bli stående...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Hva er nedverdigende med å ville spare folk fra å leve et funksjonshemmet liv? Downs syndrom er en funksjonshemning og ferdig med det.

 

 

Du ser funksjonshemningen, hvor andre ikke ser annet enn forskjellighet, så det er du som er funksjonshemmet på den måten at du tror at det du ser stemmer med dine egne følelser - man kan si at du går med følelsene dine i en rullestol ved siden av deg selv

Lenke til kommentar

 

 

 

Sjekk litt gjennom andre, tidligere tråder om Downs syndrom så finner du fort ut hva slags meninger andre har. Det er selvsagt ikke representativt for samfunnet da det bare er snakk om folk her på forumet, men det kan gi en pekepinne. Eller skal jeg linke til trådene?

 

jeg har lest hele tråden, og må bare si at det er kvalmt å høre på så mange nedverdigene kommentarer! får helt fnatt.. synes det et helt forferdelig

Hva er nedverdigende med å ville spare folk fra å leve et funksjonshemmet liv? Downs syndrom er en funksjonshemning og ferdig med det.

Ja det er en funksjonshemning, men de har like mye rett til å leve fordet!! det er mange med funksjonshemninger, ikke bare downs vet du.. har ikke de heller rett til å leve da mener du?

Lenke til kommentar

 

 

Sjekk litt gjennom andre, tidligere tråder om Downs syndrom så finner du fort ut hva slags meninger andre har. Det er selvsagt ikke representativt for samfunnet da det bare er snakk om folk her på forumet, men det kan gi en pekepinne. Eller skal jeg linke til trådene?

 

 

jeg har lest hele tråden, og må bare si at det er kvalmt å høre på så mange nedverdigene kommentarer! får helt fnatt.. synes det et helt forferdelig

 

 

Hva er nedverdigende med å ville spare folk fra å leve et funksjonshemmet liv? Downs syndrom er en funksjonshemning og ferdig med det.

 

 

Hva som er nedverdigende ved å ikke ville la andre leve og ikke bry seg om de selv er fornøyde med livene sine? Nei det kan du jo spørre om, men jeg tror det er ganske åpenbart for de fleste.

 

Om vi følger den logikken kan det fort ramme andre som "ikke vet sitt eget beste". Du kommer ikke nødvendigvis så godt ut av det selv når man skal telle opp hvem som lever verdige liv og hvem som lever "falske liv".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva er nedverdigende med å ville spare folk fra å leve et funksjonshemmet liv? Downs syndrom er en funksjonshemning og ferdig med det.

 

 

Du ser funksjonshemningen, hvor andre ikke ser annet enn forskjellighet, så det er du som er funksjonshemmet på den måten at du tror at det du ser stemmer med dine egne følelser - man kan si at du går med følelsene dine i en rullestol ved siden av deg selv

 

 

Med så latterlige skriverier og total mangel på argumentasjon kan man like godt si at det er du som er funksjonshemmet! Prøv nå å holde deg til temaet.

 

Ja, jeg ser en forskjell på funksjonsfriske folk og folk med Downs syndrom nettopp fordi det er en forskjell. Akkurat som jeg ser forskjell på coca-cola og kaffe selv om det i begge tilfeller en mørk drikk som inneholder koffein. Dog inneholder det ikke alle de samme stoffene. Akkurat som folk med Downs syndrom inneholder en kromosomfeil som funksjonsfriske folk ikke inneholder.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

 

Hva er nedverdigende med å ville spare folk fra å leve et funksjonshemmet liv? Downs syndrom er en funksjonshemning og ferdig med det.

 

 

Du ser funksjonshemningen, hvor andre ikke ser annet enn forskjellighet, så det er du som er funksjonshemmet på den måten at du tror at det du ser stemmer med dine egne følelser - man kan si at du går med følelsene dine i en rullestol ved siden av deg selv

 

 

Med så latterlige skriverier og total mangel på argumentasjon kan man like godt si at det er du som er funksjonshemmet! Prøv nå å holde deg til temaet.

 

 

Hvem tror du at du lurer? Jeg ser hvordan du oppfører deg, og det er en balansegang du foretar mellom å være ett fullbefarent nettroll, og en vanlig person med ekstreme meninger, som du vet like godt som meg vil skape "forvirring" hos de andre debattantene. Du har blitt saklig og korrekt argumentert opp til flere ganger, rett ned i den gjørma du henter dine tanker fra, og da blir du målløs ..- så blir du borte noe dager, og ingen gidder skrive i disse "hat trådene" - når du så har samlet nytt mot eller "faenskap", så kommer du tilbake, og legger igjen noe oppgulp uten logisk og fornuftig substans, og dermed vekket svineriet opp igjen.

 

Så saklig sett er temaet "downs", men ditt tema er å få negativ oppmerksomhet. Jeg tror ikke en gang du har noe imot "downs", de blir bare objekter som du bruker for egen fornøyelse

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hva er nedverdigende med å ville spare folk fra å leve et funksjonshemmet liv? Downs syndrom er en funksjonshemning og ferdig med det.

 

 

Du ser funksjonshemningen, hvor andre ikke ser annet enn forskjellighet, så det er du som er funksjonshemmet på den måten at du tror at det du ser stemmer med dine egne følelser - man kan si at du går med følelsene dine i en rullestol ved siden av deg selv

 

 

Med så latterlige skriverier og total mangel på argumentasjon kan man like godt si at det er du som er funksjonshemmet! Prøv nå å holde deg til temaet.

 

 

Hvem tror du at du lurer? Jeg ser hvordan du oppfører deg, og det er en balansegang du foretar mellom å være ett fullbefarent nettroll, og en vanlig person med ekstreme meninger, som du vet like godt som meg vil skape "forvirring" hos de andre debattantene. Du har blitt saklig og korrekt argumentert opp til flere ganger, rett ned i den gjørma du henter dine tanker fra, og da blir du målløs ..- så blir du borte noe dager, og ingen gidder skrive i disse "hat trådene" - når du så har samlet nytt mot eller "faenskap", så kommer du tilbake, og legger igjen noe oppgulp uten logisk og fornuftig substans, og dermed vekket svineriet opp igjen.

 

Så saklig sett er temaet "downs", men ditt tema er å få negativ oppmerksomhet. Jeg tror ikke en gang du har noe imot "downs", de blir bare objekter som du bruker for egen fornøyelse

 

 

Ikke snakk om hvem som er et troll her... Ja, jeg er vekke flere dager i strekk. Og jeg skal forklare deg hvorfor, men det er siste gangen jeg gidder å skrive dette for jeg har skrevet det så mange ganger før: JEG ER LANGT MINDRE AKTIV PÅ FORUMET ENN JEG VAR FØR!!! Nå som det er klart legger vi den saken bak oss.

 

Nei, jeg er ikke ute etter negativ oppmerksomhet. Var jeg det hadde jeg skrevet utelukket at det ikke finnes noen gud i religionsforumet. Men vær klar over at du nå diskuterer med en som ikke bryr seg om meningene hans er kontroversielle eller hva flertallet mener og som ikke har lett for å endre meninger: Nemlig meg!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De vil aldri bli voksne og trenger hjelp og støtte livet ut. Tror aldri de vil få et fullverdig og godt liv, for de vil jo stadig utsettes for ubehag. Men voksne som er åndssvake burde få muligheten til assistert selvmord, men Sveits er det eneste landet i hele Europa som har det innført. Beklager hvis jeg ble for grov!

Lenke til kommentar

Du "sparer" ikke andre for ett liv med downs, du nekter dem ett. Om noen selv ikke ønsker å leve blir det naturligvis noe annet, men jeg har ikke inntrykk av at særlig mange med downs ønsker å dø.

 

Vi har selvbestemt abort i Norge, og sånn må det nesten være, men jeg reagerer på alle som prøver å rettferdiggjøre det med noen form for barmhjertighet, for i de aller fleste tilfeller handler det først og fremst om foreldrene/morens bekvemmeligheter, ikke "barnets beste".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...