Gå til innhold

[Løst] Digitalisering av Negativer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vurderer å få digitalisert de gamle bildene som jeg har liggende.

Jeg har ikke telt. men "desverre" er det snakk om tusen vis.

 

Jeg ser at det er en del diskusjoner her alerede, men jeg detter helt ut etter hvert. For mye diskusjon. :)

 

Det jeg er ute etter er en skanner som skanner OK, jeg er ikke noe ekspert på foto, har ikke Speilrefleks engang. Har 2 veldig bra kompaktcamera. og er nornøyd med det.

 

Jeg orker heller ikke pruke alverdens av tid på dette.

 

Har dere noen tips om noen scannere som er bra, kommer til å ta dere på ordet. :)

Om den er automatisert er et pluss. men regner med at det er veldig dyrt.

 

Pris: Billigst mulig(som altid)

Kvalitet: OK

Jobb: Minst mulig.

 

Takker for alle tilbakemeldinger.

Hilsen

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg får lov, vil jeg være enda tydeligere enn tomsi...

 

Med tusenvis av negativer, som trådstarter sier, blir det ikke "en del jobb". Det blir MYE jobb. Å gå løs på denne oppgaven uten et forhold til det, blir bare dumt.

 

Billig løsning, kjøp en enkel flatbed scanner som kanskje kan scanne flere negativer samtidig.

Lenke til kommentar

Det du også kan gjøre er å sjekke bruktmarkedet for en god scanner. Er jo en del (var iallefall) som har gjort det samme som du ønsker, og når jobben er ferdig selger de den igjen. Hvis man i tillegg har kjøpt en brukt, slipper man noe særlig tap også.

 

Min far har en Epson v700, den tar vel 16 bilder (4 remser) med negativer samtidig. Men det tar jo tid, så sett av en kveld eller fire til arbeidet til selve scannejobben, deretter er det jo litt jobb med bildene også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

da er det bare og sette seg på terrassen med masse øl i sommer. :)

Tror jeg hadde vært litt forsiktig med øldoseringen. Fort gjort at det blir mye surr ;)

Alternativt, så får du håpe på mye dårlig vær i sommer, slik at du har en unnskyldning for å sitte med dette istedet for å drive med sommerting ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...