Gå til innhold

OK anlegg til ikke-audiofil på studentbudsjett?


Anbefalte innlegg

Hallo,

 

Skal ha lyd. Har ingen definitiv makspris, men det er også fordi jeg kan veldig lite om dette. Hva må man ut med for et habilt anlegg til en som meg? Skal brukes i en relativt liten stue i en ungdomsleilighet, og jeg kan vanskelig se for meg at det noen gang blir aktuelt med fullt hus med 25 mennesker og trimmings. Er det hårreisende å håpe på noe til pluss/minus fire tusen?

 

Har allerede Blu-ray-spiller.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, her har du en idé:

 

1. kjøp en forsterker, f.eks. 500W mini Stereo Car Motorcycle boats Power Amplifier USB Charger for MP3 Ipod til ca. 108 spenn.

 

2. kjøp et par vinylplater på bruktbutikk (maks 50 lapp)

 

3. legg vinylplatene i et varm vannbad eller i ovnen over en bolle elns. i den formen du ønsker, og form den til slik at den ikke blir deformert. (sjekk instruksjoner her: Instructables - Vinyl fruit bowl )

 

ZHSP.jpg

 

4. Kjøp noen sinnsyke bil-høyttalere med bra lyd og med litt mindre dimensjon enn vinyl-"bollene" dine, til x-mange penger...

 

5. montér bil-høyttalerne inni vinyl-bollene dine med superlim elns. og koble de til forsterkeren

 

6. ????

 

7. PROFIT!

 

Dette er en kul billigløsning som kan koste alt fra 500 til 5000... du kan seff kjøpe en dyrere forsterker enn den jeg foreslo isteden. =P

 

Ellers hadde æ sjekka her for "ferdige" anlegg: alatest.no - stereoanlegg

Endret av fiberkanin
Lenke til kommentar

Tusen takk. Det noteres. Vær klar over at jeg syntes forslaget ditt var så sært (men samtidig litt stilig) at jeg takker uten å vite om det var en spøk. :)

 

Men det er vel primært musikkanlegg, det der? Det er helst til TV/film jeg skal ha. Er det vel ambisiøst å få noe som er bra (nok) til den prisklassen du nevner der?

Lenke til kommentar

Tusen takk. Det noteres. Vær klar over at jeg syntes forslaget ditt var så sært (men samtidig litt stilig) at jeg takker uten å vite om det var en spøk. :)

 

Men det er vel primært musikkanlegg, det der? Det er helst til TV/film jeg skal ha. Er det vel ambisiøst å få noe som er bra (nok) til den prisklassen du nevner der?

 

forsterker med dolby 5.1 eller 7.1 surround støtte og flere høyttalere?

Lenke til kommentar

Selv har jeg en Cambridge Audio SR10 v2 og et par Dali Concept 1. Dette spiller veldig bra til prisen, men mangler selvfølgelig trykket du får av dyrere anlegg med større høyttalere. Forsterkeren kan drive større, gulvstående høyttalere om du ønsker det. Jeg har planer om å gå for en liten sub i tillegg til mine små høyttalere, men har ikke kommet så langt ennå.

 

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/receivere/cambridge_sr10-v2_receiver.htm

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/smastativ/dali_concept_1_hoeyttalere_kirsebaer.htm

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/subwoofer/dali_fazon-sub-1_subwoofer_sort.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...