Gå til innhold

Denne SSD-en kommer med en farlig knapp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke noe nytt, det har finnes SSDer med slik "sanitizing"/"purge" lenge.

Med mindre disse diskene også har maskinvarekryptering begriper jeg virkelig ikke hva dette firmaet tror de holder på det. Et produkt for forsvarsindustrien er det antageligvis ikke, iallfall ikke hvis man skal forholde seg til regler rundt sikkerhetsregulert informasjon. Tro det eller ei, men det finnes allerede i dag gode, utbredte metoder for å håndtere destruksjon av harddisker. De heter avmagnetiserer og superkraftig makulatur. Resultatet er en harddisk i småbiter, og det er nok fort nødvendig for å virkelig tilfredsstille NSM (og sikkert også en rekke andre tilsvarende organisasjoner).

 

Det som hadde vært interessant er en SSD med god ytelse (det er jo derfor man vil ha SSD :p), god kapasitet, maskinvarekryptering og automatikk som svir av disken etter x antall forsøk på å dekryptere disken. Da snakker man om noe interessant for sikkerhetsbeviste folk.

Så langt jeg vet har alle SSDer med "purge" også hardware kryptering. Det er et ekstra sikkerhetsledd om man er redd for at fienden skal knekke eller få tak i krypteringsnøklene.

Lenke til kommentar

Tar det for gitt at denne har hardwarekryptering, men om jeg skulle vært skikkelig sikker tror jeg at jeg heller ville hatt en diskkontroller med kryptering i tillegg slik at ikke krypto og destruering var designet av samme gjeng.

 

Antar også at krypteringsnøkkel for HW-kryptering delvis ligger på en av chippene som ødelegges, slik at også denne går tapt når man trykker på knappen.

 

For å si det sånn til de her inne som kommer på hull i dette systemet; jeg vil nok tro at designeren av disken har vært inne på det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...