Gå til innhold

[Løst] Cyborg R.A.T. 9 Wireless Gaming Mouse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jodå, har hatt denne i drøyt 6 måneder nå.

Jeg har følgende kritikk:

Ved konstant bruk må batteriet skiftes hver 3-4 time.

Musen er "baktung", musen kunne med fordel ha vært 2-3 cm lenger baktil.

Sidestøtten for lillefinger'n gir bare støtte for ringfinger.

 

Imidlertid veier fordelene opp for alle bakdelene.

Lenke til kommentar

Takk til TOMpsy og Svedge.

 

Hva vil dere si om sens/laser på denne,smooth eller unøyaktig? Dette er viktig!.

 

@Svedge.. Jobber du som DJ? Ikke problem for meg da det brukes headsett for det meste av tiden.

 

Heisann! Har både RAT 7 og 9 og er svært fornøyd. Den er litt baktung ja men jeg synes det er en fordel. Eventuelt kan jo dette reguleres med de medfølgende vektene samt justeringsmulighetene forøvrig.

 

Respons er perfekt, ikke minst med tanke på at den er trådløs, og DPI'en kan du jo justere opp i ville helvete. Musen er generelt sett svært presis, for ikke å nevne den solide kvalitetsfølelsen jevnt over.

 

Spørsmålet er jo om du egentlig må ha en trådløs mus? RAT 7 er vesentlig billigere!

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Takker :) .

 

Har logitech G700 fra før og er fornøyd med den trådløse løsningen,men lillefingeren er i veien!.

Funker R.A.T 9 like godt som G700 trådløs..blir det kjøp ja.

 

Den "perfekte" musa må være en blandig av skallet til Edge 3200 og innmaten til G700.. Da må jo R.A.T 9 være det nærmeste du kommer?.

Lenke til kommentar

Takker :) .

 

Har logitech G700 fra før og er fornøyd med den trådløse løsningen,men lillefingeren er i veien!.

Funker R.A.T 9 like godt som G700 trådløs..blir det kjøp ja.

 

Den "perfekte" musa må være en blandig av skallet til Edge 3200 og innmaten til G700.. Da må jo R.A.T 9 være det nærmeste du kommer?.

 

RAT 9 er ihvertfall den beste musen jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Takk til TOMpsy og Svedge.

 

Hva vil dere si om sens/laser på denne,smooth eller unøyaktig? Dette er viktig!.

 

@Svedge.. Jobber du som DJ? Ikke problem for meg da det brukes headsett for det meste av tiden.

Nei, jeg har bare en svær subwoofer (Z-5500), mulig sensorhodet inni musa sitter løst ellerno. Sensor åpningen suger også inn støv/hår som kommer i veien for laser strålen ganske ofte.

 

For å være ærlig var jeg mer fornøyd med Mionix Naos 5000 (som døde i en nerdrage ulykke).

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

@Svedge

Hehehe. nerdrage ulykke med R.A.T 9 også? :evil:

 

 

Må ha gamingmus som er trådløs..

De jeg har hatt er:MX518/G5/G9/Edge 3200 og nå G700.

Så langt er G700 den beste.

 

EDIT:

Vil R.A.T 9 være like "god" som G700 siden de har ganske lik spec?

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

@Svedge

Hehehe. nerdrage ulykke med R.A.T 9 også? :evil:

 

 

Må ha gamingmus som er trådløs..

De jeg har hatt er:MX518/G5/G9/Edge 3200 og nå G700.

Så langt er G700 den beste.

 

EDIT:

Vil R.A.T 9 være like "god" som G700 siden de har ganske lik spec?

 

Hvis du var fryktelig fornøyd med G700 så er det jo ikke noe i veien for å gå får den, eller? Jeg er strålende fornøyd med RAT'ene mine, og har ikke hatt problemer med hår og støv så langt ihvertfall :) eneste er at den høye DPI'en trekker en del strøm, men det følger jo med to batteripakker, så ikke noe problem.

 

Om RAT9 er like "god" som G700 er jo et vanskelig spørsmål å besvare. Vil påstå at det er de subjektive faktorene som er viktigst.. utseende, komfort, osv. Det er ihvertfall ikke noe å klage på hva gjelder presisjon og respons med RAT ;)

Lenke til kommentar

Viktigste er presisjon. Så kommer parkeringsplass til lillefingern/ringfinger på 2 plass.

Gidder Ikke spenne vekk 8xx kr på tull!..

 

Prøver ikke å hype opp G700,men comboen den gir er god til mitt bruk.

Hvis R.A.T 9 kan måle seg med G700,eller bedre er det fint å vite.. Er vel ikke så vanskelig å forstå?.. Preferanse vettu :)

Lenke til kommentar

For å oppsummere... RATZ9 er en ekstremt komfortabel mus. I mine øyne mer komfortabel enn G700. Når det er sagt har nok G700 en bedre sensor. RATZ bruker aPhilips TwinEye så vidt jeg vet, og teknisk sett er den ikke like god som den som sitter i G700, men jeg utfordrer en hver "ekspert" til å fortelle meg de merker stor forskjell. De tidligere versjonene av RATZ slet litt med Z-axis problemer, men er fikset i de nye.

 

Hvis du er opptatt at musen teknisk sett har den beste sensoren, velg G700. Er du optatt av en mus som er god og holde i og kan justeres til å passe de fleste hender ganske så perfekt, er RATZ et godt alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk musa på torsdag men har ikke hatt tid til å sjekke den ut før i dag.. Mektig imponert over byggekvaliteten,her ruler R.A.T 9 over G700 (billig plastfølese samt dårlige knapper). Programvaren til R.A.T 9 er enkel og oversiktlig. Mange som synes denne musen er oversensetiv,det synes jeg også.. Jeg justerte sens som sto på fullt ned til litt over midten,ca 60%. Jeg er nå enig med Untouchab1e ang komfor,her er R.A.T 9 i egen klasse! bank i bordet!. Har ikke prøvd ut musen i spill ennu,har ikke tid før i kveld. Kommer med tilbakemeldig senere. Her er noen bilder av R.A.T 9 og G700.

post-210502-0-47581000-1338201833_thumb.jpg

post-210502-0-78490000-1338201845_thumb.jpg

post-210502-0-28521500-1338201863_thumb.jpg

post-210502-0-46821800-1338201879_thumb.jpg

post-210502-0-32402400-1338201902_thumb.jpg

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Har testet ut musen,er ikke fornøyd med presisjonen.

Var litt kjapp når jeg bestilte musen,valgte 5600 DPI fremfor 6400 DPI.

R.A.T 9 5600 DPI er noe unøyaktig enn R.A.T 9 6400 DPI som har forbedret sensor.

R.A.T 9 er også kresen på musmatte.

Etter å ha lest litt rundt,er Razer Scarab musematte anbefalt til musen.

Kommer til å bytte inn musen til R.A.T 9 6400 DPI versionen,samt prøve ut Razer Scarab matten.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Da er R.A.T 9 6400DPI testet ut.

Først vil jeg takke Dustin.no for god service og kjapp levering :thumbup:

 

Testet ut musen i noen uker med Razer Scarab matten,disse to sammen er en god combo(personlig ville jeg at matten var litt mindre rugglete på overflaten).

Gikk opp 4% accuracy i BF3..Mulig det er pga pinky holdern?.(mindre friksjon,svett lillefing)

 

+ Komforen er god.Mye bedre en G700.

+ Batteri varer lengre en G700 sin.

+ Presisjon kan jeg ikke klage på..har jo gått opp i accuracy.

+ Design.

+ Justerings muligheter.

 

- Pris.

- Kresen på musematte.

- Vinkel i bakkant på pinky holder skulle vært senkt noe,er litt skarp.

-G13 sin BF3-spillprofil kræsjer med R.A.T 9 sin BF3-spillprofil. Gjør ingenting,stiller inn manuelt så går det bra.

 

For alle som er på jakt etter en god trådløs gamemus er dette et godt valg.(har ikke testet ut rekkevidde ennu)

Digg mus,godt fornøyd med den.

Ja..den er bedre enn G700,iallefall for meg!.

 

Takk til dere som ga meg tips/info. :thumbup:

 

RAT on!

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...