Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i Engelsk i 2012 for 10.trinn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi lese både A1, 2 og 3, eller skal vi bare lese èn av delene?

 

Vi kan lese alle hvis vi vil, men vi trenger bare fordype oss i en. Men hele del B må leses da..

 

Er det slik at task 1 og 2 er laget ut fra det vi har lest i part A, og langsvarsoppgaven, task 3* er laget ut fra part B?

Lenke til kommentar

Skal vi lese både A1, 2 og 3, eller skal vi bare lese èn av delene?

 

Vi kan lese alle hvis vi vil, men vi trenger bare fordype oss i en. Men hele del B må leses da..

 

Er det slik at task 1 og 2 er laget ut fra det vi har lest i part A, og langsvarsoppgaven, task 3* er laget ut fra part B?

Nei,

Jeg tror ikke at det er slik også men kjekk de gamle eksamensoppgaver fr å få informasjon :)

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar

Skal vi lese både A1, 2 og 3, eller skal vi bare lese èn av delene?

 

Vi kan lese alle hvis vi vil, men vi trenger bare fordype oss i en. Men hele del B må leses da..

 

Er det slik at task 1 og 2 er laget ut fra det vi har lest i part A, og langsvarsoppgaven, task 3* er laget ut fra part B?

Nei,

Jeg tror ikke at det er slik også men kjekk de gamle eksamensoppgaver fr å få informasjon :)

 

ookeii, går ut fra at task 1 kommer til å være ganske lik fjorårets task 1; positive og negative ting ved focus magasine. Med tanke på at det står såpass mye om Henrietta Lacks i både A1, 2 og 3 regner jeg med at task 2 tar utgangspungt i henne, boka og forfatteren av the "The immortal life of Henrietta Lacks" flere som tror det? (A)

Endret av heiiheii
Lenke til kommentar

Skal vi lese både A1, 2 og 3, eller skal vi bare lese èn av delene?

 

Vi kan lese alle hvis vi vil, men vi trenger bare fordype oss i en. Men hele del B må leses da..

 

Er det slik at task 1 og 2 er laget ut fra det vi har lest i part A, og langsvarsoppgaven, task 3* er laget ut fra part B?

Nei,

Jeg tror ikke at det er slik også men kjekk de gamle eksamensoppgaver fr å få informasjon :)

 

ookeii, går ut fra at task 1 kommer til å være ganske lik fjorårets task 1; positive og negative ting ved focus magasine. Med tanke på at det står såpass mye om Henrietta Lacks i båre A1, 2 og 3 regner jeg med at task 2 tar utgangspungt i henne, boka og forfatteren av the "The immortal life of Henrietta Lacks" flere som tror det? (A)

 

Jeg tror også task 2 kommer til å handle om Henrietta, kanskje man skal skrive noen avsnitt der man snakker om hva man synes om hennes historie. Det at familien ikke fikk vite om henne før senere, at cellene ble brukt uten lov eller hva man synes generelt om historien hennes? :)

Lenke til kommentar

Skal vi lese både A1, 2 og 3, eller skal vi bare lese èn av delene?

 

Vi kan lese alle hvis vi vil, men vi trenger bare fordype oss i en. Men hele del B må leses da..

 

Er det slik at task 1 og 2 er laget ut fra det vi har lest i part A, og langsvarsoppgaven, task 3* er laget ut fra part B?

Nei,

Jeg tror ikke at det er slik også men kjekk de gamle eksamensoppgaver fr å få informasjon :)

 

ookeii, går ut fra at task 1 kommer til å være ganske lik fjorårets task 1; positive og negative ting ved focus magasine. Med tanke på at det står såpass mye om Henrietta Lacks i båre A1, 2 og 3 regner jeg med at task 2 tar utgangspungt i henne, boka og forfatteren av the "The immortal life of Henrietta Lacks" flere som tror det? (A)

 

Jeg tror også task 2 kommer til å handle om Henrietta, kanskje man skal skrive noen avsnitt der man snakker om hva man synes om hennes historie. Det at familien ikke fikk vite om henne før senere, at cellene ble brukt uten lov eller hva man synes generelt om historien hennes? :)

Tror det er veldig sansynlig, i og med at task 1 og 2 går ut på å reflektere/ vise forståelse osv. :)

Endret av heiiheii
Lenke til kommentar

Jeesus så dum jeg er... Tenkte ikke på at dette var en fortelling... Antok dermed at han var død etter at han både ble kutta av en manchete samt får en byggning over seg...

 

Jaja, iomed at det er en fortelling kan han vel overleve? :p

 

Sorry for å villede folk! Redigerer det bort nå.

 

Edit: Står jo at Tool "Disappeared in dust and wreckage"... Hvis han blir borte, dør han ikke da? :p

Endret av NeBlix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vil dele sine tanker om hva de liker, og hva de synes kunne vært forbedret med magasinet? :)

Er egentlig veldig care til magasinet, og har egentlig ikke gjort meg opp noe spesiell mening om det.. kommer sikkert til å skrive noe som om at jeg synes det var bra at tekstene var såpass varierte, forskjellige sjangere og temaer - bra at vi selv får velge på oppgave A slik at vi kan jobbe med det som opptar oss - og dermed blir mer motiverte eller noe?

på forbedret, vet jeg ikke heelt, kanskje at det var litt too much Henrietta Lacks. og at jeg synes det skulle vært litt mer å hente inspirasjon fra etc. bilder, quotes o.l.?

Lenke til kommentar

vi begynner da vel 09.00 i morgen. I hvert fall her.

Vi må møte 08.30 - Eksamen skulle starte 09.00

Åja, det har ikke vi fått beskjed om, bare at vi skulle sitte på plass til kl 9.00

 

Noen som vil dele sine tanker om hva de liker, og hva de synes kunne vært forbedret med magasinet? :)

Er egentlig veldig care til magasinet, og har egentlig ikke gjort meg opp noe spesiell mening om det.. kommer sikkert til å skrive noe som om at jeg synes det var bra at tekstene var såpass varierte, forskjellige sjangere og temaer - bra at vi selv får velge på oppgave A slik at vi kan jobbe med det som opptar oss - og dermed blir mer motiverte eller noe?

på forbedret, vet jeg ikke heelt, kanskje at det var litt too much Henrietta Lacks. og at jeg synes det skulle vært litt mer å hente inspirasjon fra etc. bilder, quotes o.l.?

Enig med deg. Jeg syntes også at det var ALT for lite fiksjon, det ble veldig kjedelig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...