Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i Engelsk i 2012 for 10.trinn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trøndersk! (Y) fuck bokmål ;)

 

Tulling. Trøndersk er en dialekt, ikke et skrift/talemål. Ergo: trøndersk = bokmål. Trøndersk er ikke et eget skriftmål.

 

EDIT: Derfor, når du sier fuck bokmål, sier du faktisk også fuck trøndersk, bergensk, stavangersk osv.

Endret av The Finger
Lenke til kommentar

Jeg ligger på 5/6 i engelsk, men jeg sliter litt med setningsoppbygging. Det blir for kompliserte og lange setninger med litt lite bindeord. Noen tips på nettsider for å øve på det? :)

 

Men det er en ting jeg og medelev lurer på er det med "state your genre", læreren sier at vi skal flette det inn i teksten. Hva tror dere hun mener med det?

Skal ikke "state your genre" være å skrive den sjangeren, og at du bruker virkemiddel som passer til den sjangeren? Eller skal du skrive akkurat hvilken sjanger det er du skriver?

Lenke til kommentar

Er det noen her som har noen tips til hvordan jeg skal få øvd til eksamen i morgo?

 

Har lest igjennom hefte 2 ganger snart. Men det jeg sliter mest med er grammatik. Jeg har aldri satt meg ned for å lære det, for det meste skriver jeg det som høres riktig ut. Kan jo grunnleggans grammatik da.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har noen tips til hvordan jeg skal få øvd til eksamen i morgo?

 

Har lest igjennom hefte 2 ganger snart. Men det jeg sliter mest med er grammatik. Jeg har aldri satt meg ned for å lære det, for det meste skriver jeg det som høres riktig ut. Kan jo grunnleggans grammatik da.

 

Gå inn på sider slik som Gruble.net, english-at-home.com/grammar/linking-words/ .

Gå igjennom gamle tentamner, skjekk hva du sliter med når det gjelder grammatikk, og gjør oppgaver innenfor de områdene du sliter med :) Hvis dere bruker lærebøkene New flight så kan du gjøre grammatikkoppgaver der.

 

Nouns s. 163, oppg 8, 9, 10

Adjectives s 167, oppg 17 og 18

Reflexive pronouns s. 170, oppg 25

Demonstratives s. 170, oppg 26

Quantifiers s. 171 oppg 27

The present/present continuous s. 197, oppg 11, 12

The past/past continuous s. 198 oppg 13, 14

The Passive voice s. 201 oppg 22

The Gerund s. 202 oppg 23, og 24

Adverbs s. 209 oppg 36, 37, 38

 

:) Les også en del engelsk rett før tentamen, samme hvilken tekst, for da går hjernen din på en måte over til engelsk.

Lenke til kommentar

Den var nå på sist tentamen som var Engesk eksamen 2011!

 

Det var den ikke i Bodø, så det er i så fall usannsynlig merkelig.

 

Ikke i kr.sand heller, men det er fullt mulig at den kan dukke opp på grunn av at alle forventer oppgavene fra i fjors eksamen

 

Oppgave 1 som var i fjor var at du skulle si hva du likte/ misliket ved Focus Magazine :)

Lenke til kommentar

Er det noen her som har noen tips til hvordan jeg skal få øvd til eksamen i morgo?

 

Har lest igjennom hefte 2 ganger snart. Men det jeg sliter mest med er grammatik. Jeg har aldri satt meg ned for å lære det, for det meste skriver jeg det som høres riktig ut. Kan jo grunnleggans grammatik da.

 

Gå inn på sider slik som Gruble.net, english-at-home.com/grammar/linking-words/ .

Gå igjennom gamle tentamner, skjekk hva du sliter med når det gjelder grammatikk, og gjør oppgaver innenfor de områdene du sliter med :) Hvis dere bruker lærebøkene New flight så kan du gjøre grammatikkoppgaver der.

 

Nouns s. 163, oppg 8, 9, 10

Adjectives s 167, oppg 17 og 18

Reflexive pronouns s. 170, oppg 25

Demonstratives s. 170, oppg 26

Quantifiers s. 171 oppg 27

The present/present continuous s. 197, oppg 11, 12

The past/past continuous s. 198 oppg 13, 14

The Passive voice s. 201 oppg 22

The Gerund s. 202 oppg 23, og 24

Adverbs s. 209 oppg 36, 37, 38

 

:) Les også en del engelsk rett før tentamen, samme hvilken tekst, for da går hjernen din på en måte over til engelsk.

 

Takk for svar :) Skal lese gjøre oppgaver, må vente til jeg kommer hjem før jeg får lest gamle tentamener.

Lenke til kommentar

Hva kan jeg skrive på "what could be improved på task 1? :C

 

har problemer med ting å komme på!!!

 

Her er det jo bare å finne på noe du ikke liker ved teksten, og si at de kunne forbedret det og det, til det og det..

 

Jeg skrev f.eks til tentamen iår at de kunne gjort magasinet bedre brae ved å lage noen lengre artikler, litt flere nyhetsartikler osv..

Lenke til kommentar

Ting som kan bli improved: Skriv bullshit om måten tekstene er bygd opp, utvalget av tekster som er der, bildene, lay out osv.

 

Ship Breaker handler om en gutt, Nailer, som arbeider ved å demontere/trekke av/strimle (to stip) kopper fra gamle skipsvrak. En dag finner han et skipsvrak med en jente, Nita, og Nailer må bestemme seg for å strip copper eller to save the girl.

Tool er en half-man; dvs. mann, hest, hyene og hund.

Lenke til kommentar

Er det noen som har tenkt å ha med seg noe fakta? Trenger vi det? :hmm:

læreren min sa at vi kansje burde ha med litt ekstra fakta om personer i teksten som er ekte :)

 

sitter å chillern med klassem, "øver" på eksamen :D bæ3 chill d sjuuuuh

 

Blir sikkert sykt "chill" når du får 2- på eksamensbesvarelsen din i morgen. ;)

blir chill ja!får 4-5 allikavæl

chill under eksamen. Kødder du eller?

du er den verste eleven jeg har set men det er du som bestemmer alt i alle fall.

Det erbare to dager. Du kan bare jobbe godt istedet for å chille ;)

trenger ikke å jobbe så hardt, kan engelsk greit nokk fra før ;)

tekstene var lette å greie å huske så er ikke noe problem :) ikke for meg ivertfall

Jeg tullet litt med deg også ;)

men Jeg skjønte ikke teksten:

Ship Breaker

 

Kan du vær så snil forklare den til meg?

Ship Breaker handler om en gutt, Nailer, som arbeider ved å demontere/trekke av/strimle (to stip) kopper fra gamle skipsvrak. En dag finner han et skipsvrak med en jente, Nita, og Nailer må bestemme seg for å strip copper eller to save the girl.

Tool er en half-man; dvs. mann, hest, hyene og hund.

som thi hoa sa ;)

 

Øl :?

forum rape av en venn -.-

Lenke til kommentar

Ship Breaker handler om en gutt, Nailer, som arbeider ved å demontere/trekke av/strimle (to strip) kopper fra gamle skipsvrak. En dag finner han et skipsvrak med en jente, Nita, og Nailer må bestemme seg for å strip copper eller to save the girl.

Tool er en half-man; dvs. mann, hest, hyene og hund.

 

Valgte å google litt etter "Ship Breaker".

 

Nita er også rik.

Tool, half-man, er en blanding mellom human, dog, hyena and horse(?)

 

Faren til Nailer lever i absolutt fattigdom, og Nailer, Nita og Tool møter ham tilfeldigvis(?) i Orleans II. For å komme seg ut av fattigdommen (faren altså), så vil han drepe Nailer og selge Nita.

 

^ http://en.wikipedia.org/wiki/Ship_Breaker

Lenke til kommentar

ship Breaker:

 

spørsmål 1: dør tool?

 

spørsmål 2: kem e nailer, nita og tool redd for? faren til nita eller nailer?

Spørsmål 1: Ja, Tool dør. Han blir drept av medhjelperne til faren til Nailer.

 

Spørsmål 2: Nailer, Nita og Tool er redde for faren til Nailer.

 

Edit: Skriveleif

Endret av saproe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...