Gå til innhold

Problemer med Abit Nf7-S 2.0


_LA_

Anbefalte innlegg

Har akkurat satt inn ett abit nf7-s, men jeg får rett og slett ikke instalert noen ting der...

 

Når jeg prøver å boote opp fra disk som er uformatert og det er ikke filsystem på den, så kommer jeg bare til "verfifying DMI Pool Data...." og der henger den seg... Ville vel vanligvis trodd at det skulle komme noe sånt som "please insert system disk" elns.

 

Så prøver jeg å boote fra oppstartsdisk, samme skjer, den leser litt fra disketten, og så henger den seg.

 

Har prøvd å instalere winxp med sp1 fra bootcd, men etter den har lasta alle driverene og det står "Setup is starting Windows", så blinker numlock, capsen og scrollock ledsene på tastaturet, og så har den hengt seg.

 

Har også prøvd en annen disk med ferdig instalert winxp, men den viser kun xp logoen i 1 sekund også kommer bsod i ca halvt sekund og rs.

 

Kan noen hjelpe?

 

Sys specs:

300 watt psu (har også prøvd med en 450 uten hell), barton 2500+, 512 apacer 2700, connect3d radeon 9500, wd120gig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du to harddisker?, der evt. begge står på master eller slave?. Har hatt samme problemet, selv om den ene står på master og andre på slave. Prøv og boot med kun master disken tilkobla. Funka for meg, men jeg kan fortsatt ikke bruke to disker. Sykt. Mulig det kan være en bios bug i nf7-s 2.0.

Lenke til kommentar

Den er ikke deffekt RAMen din da?

 

Det er sant som de sier ang. wd disker.. at de noen ganger kan slite med akkurat det der..

Mulig det er en BIOS bug ja.. prøv å oppdater den hvis du kan..

Får du noen merkelige verdier i POST`en der en av diskene skal stå?

Masse rare tall og tegn eller noe lignende?

Virker alt normalt før du kommer inn på OS`et tror jeg det kan være ramen..

 

Hvor gammel er diskene dine da?

 

Prøv kun med den med systemet på..

 

Men prøv å bytte ram.. :wink:

Lenke til kommentar

Biosen har jeg prøvd med både det ene og det andre, pluss nullstilling ett par ganger... Disken er helt ny, dvs alt er helt nytt. Satt opp med cs på både disk og cd rom. Har bare en disk i den. Kjører disk og cd rom på forskjellige ide utganger. Får riktige verdier der disken står, eneste merklige var at biosen plutselige rapporterte at xp2500+ var en xp3200+...

Men skal prøve med en annen rambrikke. Typisk meg å få en ny def rambrikke....

 

Edit1: Den andre disken jeg prøvde var en fujitsu eller noe. Den funker på den andre maskina mi.

Lenke til kommentar

Altså, den autodetecta i selve bios at det var en xp3200. det holdt med en rs så klarte den å finne riktig. Det var ikke med egne innstillinger. Kunne bare velge 3200 eller egne innstillinger...

 

Edit1: 4. "Fixed the problem that Barton 2500+ CPU is occasionally detected as Barton 3200+." (ny bios kanskje ja...)

Lenke til kommentar

Hjelper ikke... Resetta bios (igjen). Kjørte på 11x100/10x100, men kommer ikke noe lenger... Kommer inn på awd flash progget fra Alt+F2 i bios, men det stopper der før den begynner å flashe.. Rambrikka funker bra, prøvde en annen og det samme skjedde, disken partisjonerte jeg på min maskin, og den funker fett. Prøvde også ide2 og sata'n via en konverter, uten at det funka noe bedre...

 

Defekt hk...? :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...