Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke å logge på winXP


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skulle være så grei å gjøre PCen til min mor raskere ved oppstart. Det var et problem ved pålogging som førte til en feilmelding, som gikk på at domene som ble logget inn på ikke kunne kontaktes. Derfor tenkte jeg, så lur som jeg er, at jeg skulle bytte fra det domene til arbeidgruppe WORKGROUP. Det jeg ikke tenkte på var at brukernavn og passord ikke lenger er det samme, og at jeg dermed ikke kommer inn på PCen.

 

Har prøvd:

Safe mode (Fikk fortsatt krav om pålogging)

UN: Administrator PW: <Blank>

 

Har ingen flere ideer for å rette opp mine dumme feil. Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

husker ikkje helt igjen hvordan eg gjorde det for en del år siden. mulig å teste brute force programmer..

det ligger noen guider på nettet.

 

men du kommer deg kansje inn på gjeste konto om denne er aktivert? først når du er komt deg inn skal det være en valgmulighet å resette alle passordene..... mener eg å huske.

Lenke til kommentar

prøv å logg inn med samme brukernavn og passord som før, men skriv domenenavn\brukernavn i brukernavnfeltet. f.eks. Brukernavn: hardware.no\GeirV

domenenavn = samme som domenet du meldte maskinen ut av...

brukernavn/passord = din mor bør huske det

Lenke til kommentar

Hei. Jeg skulle være så grei å gjøre PCen til min mor raskere ved oppstart. Det var et problem ved pålogging som førte til en feilmelding, som gikk på at domene som ble logget inn på ikke kunne kontaktes. Derfor tenkte jeg, så lur som jeg er, at jeg skulle bytte fra det domene til arbeidgruppe WORKGROUP. Det jeg ikke tenkte på var at brukernavn og passord ikke lenger er det samme, og at jeg dermed ikke kommer inn på PCen.

 

Har prøvd:

Safe mode (Fikk fortsatt krav om pålogging)

UN: Administrator PW: &--#60;Blank&--#62;

 

Har ingen flere ideer for å rette opp mine dumme feil. Setter pris på svar :)

 

Her er en fix måte å gjøre det på, men du må ha win XP koden for å fullføre dette.

 

Gå hit og les hvordan man gjør det:

Hva gjør jeg når jeg ikke har win passord?

Her finner du bruksanvisningen på det:

http://bmonline.no/f....php?f=44&t=151

 

Når du gjør dette, så kan du lage deg et nytt passord eller ta det bort, idet du kommer direkte inn i windows passord konsollen. Da er det du bare må exit og la programmet fortsette til det er helt ferdig- og du har alt intakt på maskinen som før.

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Det funker nok ikke.

Dette fordi brukerkontoen ligger i domenet, og ikke lokalt på PCen. Når PCen er offline for domenet, logger man på med en cachet brukerkonto. Melder man PCen ut av domenet, tømmes denne cachen. Kjører man verktøy for å nullstille passord osv. som ble linket til i posten over, finner den ikke brukerkontoen i det hele tatt (iom. at den ligger i domenet og ikke lokalt).

 

For å få logget på brukeren igjen, må maskinen kobles til domenet, og man må ha tilgang til en domenekonto med rettigheter til å melde folk inn i domenet (feks. domain admin).

 

Er nok bare å krype til korset og be mora de ta med PCen til IT-avdelingen på jobben (regner med at det er en jobb-PC).

 

Husk også at dersom dette er en jobb-PC, og du tukler for mye med den (feks. forsøker å få tak i admin-passord osv.), kan det være oppsigelsesgrunn...

Lenke til kommentar

Nei, du tar nok feil der. Dette er bombesikkert, fordi Windows legger alt det du har gjort feil tilbake slik det skal være. Det er det som er det fine. Alt kommer tilbake slik det var. Alle som har pc vet jo at man må ha recovery key liggende for pcen.

De fleste som har en pc har også en win install cd og en recovery key. Ved å bruke den, så kan du få systemet opp å gå igjen.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...