Gå til innhold

Hva har jeg rett på etter garantisak uten hell hos Dustin?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter at Dustin ikke har fått svar fra underleverandøren sin i en garantisak, har jeg fått pengene tilbake for et Asus LGA 1366 Hovedkort med 3 PCI-E 16 porter og støtte for 1600MHz RAM. Problemet er bare å få tak i ett nytt et, ettersom det ikke er på lager hos butikkene. Hva har jeg rett på? Kan jeg heve hele kjøpet? Heve kun prosessor og RAM, slik at jeg i det minste kan få det byttet det ut med et sett hvor ting passer?

 

Endring: RAM, prosessor og hovedkort var kjøpt i samme ordre.

Endret av PaTrond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du spurt dem?

 

Ja, i hver telefonsamtale med de, men de har unngått spørsmålet og sagt de hadde plikt på seg til å løse problemet innen en måned fra de mottok varen, og videre at de ville sende pengene tilbake eller prøve å ta inn ett nytt, passende hovedkort. Nå er det altså gått en måned, og jeg sitter her med pengen, og prosessor og RAM jeg ikke finner noe passende å stappe i.

 

Prosessor, RAM, hovedkort og mer var, forresten, i samme ordre.

Endret av PaTrond
Lenke til kommentar

Vel, da ville jeg ha spurt dem igjen. Jeg hadde en lignende sak med komplett for noen år siden med et socket A-hovedkort. Da fikk jeg nytt både hovedkort og prosessor med socket 754. Riktignok sendte jeg inn begge deler samtidig fordi jeg ikke hadde mulighet til å sjekke hvilken komponent som var defekt.

 

Hvis jeg var deg tror jeg at jeg bare ville handlet et S1366-kort på bruktmarkedet. Penger spart, og det skal jo ikke vare evig heller...

Lenke til kommentar

Dette er ulempen med å kjøpe deler hver for seg. Hadde de satt sammen maskinen for deg, ville saken vært en annen. Hvis jeg var dem ville jeg nok prøvd å hjelpe deg, men noe mer enn pengene tilbake for hovedkortet tror jeg ikke du har krav på. Uansett burde det vel ikke være noen uoverkommelig oppgave å finne noe slikt på bruktmarkedet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hei! Etter at Dustin ikke har fått svar fra underleverandøren sin i en garantisak, har jeg fått pengene tilbake for et Asus LGA 1366 Hovedkort med 3 PCI-E 16 porter og støtte for 1600MHz RAM. Problemet er bare å få tak i ett nytt et, ettersom det ikke er på lager hos butikkene. Hva har jeg rett på? Kan jeg heve hele kjøpet? Heve kun prosessor og RAM, slik at jeg i det minste kan få det byttet det ut med et sett hvor ting passer?

 

Litt usikker på hva du vil frem til her, finnes det kun et LGA 1366 hovedkort som du vil ha?

Mener du da at det er butikkens ansvar å refundere for andre deler du har kjøpt fordi du er kresen på hvilke hovedkort du kan bruke? Finnes jo Asus Sabertooth på Komplett som skal komme inn i morgen.

Lenke til kommentar

Dette er ulempen med å kjøpe deler hver for seg. Hadde de satt sammen maskinen for deg, ville saken vært en annen. Hvis jeg var dem ville jeg nok prøvd å hjelpe deg, men noe mer enn pengene tilbake for hovedkortet tror jeg ikke du har krav på. Uansett burde det vel ikke være noen uoverkommelig oppgave å finne noe slikt på bruktmarkedet?

 

Delene var kjøpt under samme ordre.

 

Hei! Etter at Dustin ikke har fått svar fra underleverandøren sin i en garantisak, har jeg fått pengene tilbake for et Asus LGA 1366 Hovedkort med 3 PCI-E 16 porter og støtte for 1600MHz RAM. Problemet er bare å få tak i ett nytt et, ettersom det ikke er på lager hos butikkene. Hva har jeg rett på? Kan jeg heve hele kjøpet? Heve kun prosessor og RAM, slik at jeg i det minste kan få det byttet det ut med et sett hvor ting passer?

 

Litt usikker på hva du vil frem til her, finnes det kun et LGA 1366 hovedkort som du vil ha?

Mener du da at det er butikkens ansvar å refundere for andre deler du har kjøpt fordi du er kresen på hvilke hovedkort du kan bruke? Finnes jo Asus Sabertooth på Komplett som skal komme inn i morgen.

 

Tingen er at hovedkortet må passe til komponentene jeg har, 1. gen. i7, 1600MHz RAM og 3 skjermkort. Tidligere var det en sak rundt Sonys fjerning av mulighet for operativsystem på PS3. Da gikk forbrukerrådet ut og sa at kunder som kjøpte PS3 for å bruke andre operativsystemer på den, hadde rett til å heve kjøpet på sin konoll. Noe av det samme problemet for meg. Jeg kjøpte tross alt komponentene fordi de passet samme og tilfredstilte mine krav i første omgang.

Lenke til kommentar

Det er vel flere 1366 HK der du kan få satt inn 3 skjermkort. For 1444 kan du få det levert Asus Sabertooth fra CDON, og det skal også være på lager hos Dustin.

 

http://www.prisjakt....ct.php?p=724719

 

Her er link til flere kandidater, der iallefall noen burde takle 3 skjermkort.

 

http://www.prisjakt....ams=l=s87325430

 

Tusen takk for initiativet, men i følge produsenten selv, støtter ikke Sabertooth treveis SLI: http://www.asus.com/...#specifications

Så den hos Multicom, hvor det stod 3, men neida...

 

Alternativene er enten for dyre, ment for XEON-prosessorene, eller ikke på lager. = / Vel, CDON har visstnok "alt" på lager, i motsetning til de andre, noe jeg tviler på ettersom CDON ikke oppgir lagerstatus. Får nok bare vente og se. Ringer Forbrukerrådet i morgen. Over en måned siden hovedkortet skar seg nå, så gidder ikke noe mer frem eller tilbake.

Endret av PaTrond
Lenke til kommentar

Du har kun krav på å få refundert hovedkortet, i tillegg selger Dustin, Komplett, og flere butikker/Nettbutikker X58/1366hovedkort, som gjør at du ikke kan argumentere med at det ikke er mulighet for å kjøpe kort som kan erstatte det gamle.

 

Hovedkortet de selger må passe til vanlige komponenter, (CPU, Skjermkort, GPU) men det er ingenting som sier at de ikke kan gi deg pengene tilbake, slik at du får velge akkurat hvilket hovedkort du vil ha som erstatning for det gamle. Nå har de jo gjort det enkelt for deg ved å ha en kampanje på GA-X58-OC som har 4 stykker PCI-E x16, til 1099kroner

 

Håper det var oppklarende.

Lenke til kommentar

Du har kun krav på å få refundert hovedkortet, i tillegg selger Dustin, Komplett, og flere butikker/Nettbutikker X58/1366hovedkort, som gjør at du ikke kan argumentere med at det ikke er mulighet for å kjøpe kort som kan erstatte det gamle.

 

Hovedkortet de selger må passe til vanlige komponenter, (CPU, Skjermkort, GPU) men det er ingenting som sier at de ikke kan gi deg pengene tilbake, slik at du får velge akkurat hvilket hovedkort du vil ha som erstatning for det gamle. Nå har de jo gjort det enkelt for deg ved å ha en kampanje på GA-X58-OC som har 4 stykker PCI-E x16, til 1099kroner

 

Håper det var oppklarende.

 

Støtter ikke RAMen jeg har. Griseviktig ettersom jeg driver med rendering. :hm:http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fra_butikk/viewNG?section=erstatning#erstatning

Står at butikken skal erstatte økonomiske tap, noe det er om jeg sitter igjen med 3 GTX 560, RAM og prosessor uten et passende hovedkort.

Endret av PaTrond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...