Gå til innhold

Hjelp ang- Android


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig min første android telefon, galaxy s advance. Gingerbread 2.3.6.

 

Har oppdaget to irriterende problemer jeg ikke vet hva jeg kan gjøre noe med, håper noen har noen tips.

 

i galleri er det automatisk hentet inn alle bilder ifra picasa, noe sterkt uønsket. Dette er veldig mange bilder jeg tidligere brukte picasa til å sikkerhetskopiere, ikke noe jeg ønsker skal være åpen og tilgjengeldig på min telefon til enhver tid.

 

Kontakter er grei, men åpner kontakter ved sending av sms, så kommer det fram alle mulige epostkontakter i tillegg til telefonkontakter. Dette ble en veldig lang liste, med ofte dobble kontakter etc.

 

Om noen vet hvordan jeg kan fjerne noen av disse så hadde det vært flott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Picasa problemet: Gå til "Settings -> Accounts & Sync -> "din google konto" -> fjern haken bak Sync Google Photos" (mulig dette er litt annerledes på gingerbread, men det er lignende)

 

Kontakter: Hvis du går via sms og legger til kontakt derfra får du kun treff på de som har telefonnummer. Hvis du absolutt må gå via kontakter tror jeg du har en mulighet til å velge hvilke kontakter du skal vise hvis du trykker på meny

Lenke til kommentar

Picasa problemet: Gå til "Settings -> Accounts & Sync -> "din google konto" -> fjern haken bak Sync Google Photos" (mulig dette er litt annerledes på gingerbread, men det er lignende)

 

Kontakter: Hvis du går via sms og legger til kontakt derfra får du kun treff på de som har telefonnummer. Hvis du absolutt må gå via kontakter tror jeg du har en mulighet til å velge hvilke kontakter du skal vise hvis du trykker på meny

 

Første problem løst, takk for det!

 

Andre problem, jeg finner ikke hvor jeg kan endre på dette, vet ikke hvor jeg finner meny. kun mulig til å søke igjennom utallige usaklige kontakter. Kommer meg rundt det etterhvert ved å bruke "recent" lista, men kan være litt irriterende til tider om jeg skal sende til et nummer jeg ike har brukt på en stund, og det navnet er oppført 3 ganger

Lenke til kommentar

Telefon kontakter, hvis du kun vil bruke sim kontakter, så kan du huke av Contacts på samme måte som du gjorde med Google Photos.

Takk for tips, men løste ikke problemet. mulig kontaktene ligger igjen lagret på telefonen etter dette, men usikker på hvordan dette kan fjernes, da jeg kun kan se disse ved sending av sms, og da ikke har mulighet for å slette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...