EngineeringStudent Skrevet 9. mai 2012 Skrevet 9. mai 2012 Hallo Jeg har da fremføring og trenger hjelp til et punkt Olje og gass forurensing? Noen som kan komme opp med tips til hva jeg kan si?
Budeia Skrevet 9. mai 2012 Skrevet 9. mai 2012 Gasskraftverk slipper jo ut store mengder gasser som ødelegger atmosfæren (det er dette skolen vil du skal svare). Olje kan forurense ved oljeutslipp som skader miljøet, ofte kommer de største oljeutslippene fra båter eller fra rør som er lekk. Eller mer indirekte ved at bensin og diesel omdannes til eksos. Må vel være andre måter olje og gass forurenser på... Hvis du vil framstå som sprø, kan du trekke fram alle de små gresstråene som ligger knuste under store mengder oljegrus, dvs asfalt...
internet wizard Skrevet 9. mai 2012 Skrevet 9. mai 2012 du bør skrive negativt om det, prøv og ungå formange positive sider som økonomisk vinning, skolen er politisk korekt, og det politisk korekte er at olje og gass er ondskap
Ned Skrevet 11. mai 2012 Skrevet 11. mai 2012 http://www.alternet.org/environment/155359/conservative_thinktanks_launch_campaign_to_turn_americans_against_wind_energy/?page=entire Flott artikkel om hvordan gass og oljeselskap prøver å hemme alternative energiformer til livs ved å kvele dem ved fødselen for å sikre at vi skal være avhengig av olje og gass lengst mulig for maksimal økonomisk profitt.
TheNarsissist Skrevet 11. mai 2012 Skrevet 11. mai 2012 Skal ha fremføring jeg også, tror dere læreren stryker meg hvis jeg snakker litt om de positive sidene med atomkraft? Temaet jeg har er Miljøaspekter ved energibruk og problemstillingen er Hvordan dekke samfunnets behov for energi på en miljøvennlig måte? Dette er det jeg har kommet frem til så langt: Innledning(Hva jeg skal snakke om) Globaloppvarming (Hva det er, hvordan det påvirker miljøet og hva som fører til global oppvarming) Kjapt igjennom. Vannkraft (Positivt/Negativt) Vindkraft (=) Solkraft (=) Fossilkraft (=) (Olje, gass, kull) Atomkraft (=) Hvordan dekke samfunnets behov for energi på en miljøvennlig måte? (Noen tips her? Burde jeg ha problemstillingen først eller sist?) Beklager at jeg kaprer tråden TS..
Cxz Skrevet 11. mai 2012 Skrevet 11. mai 2012 Hvorfor i alle dager er dere redde for å bli trukket ned for å belyse positive sider ved olje, gass og atomkraft? Så lenge dere holder dere objektive, er det bare positivt.
EngineeringStudent Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Skrevet 13. mai 2012 Går bra så... jeg har fremføring for klassen i Geografi, så jo flere ideer, jo bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå