Gå til innhold

Bærbar til spill (DotA 2), 6000+ budsjett.


Anbefalte innlegg

Hei igjen :)

 

Har en kompis som har bestemt seg for å kjøpe seg ny pc, han er ganske sikker på at han vil kjøpe bærbar (men jeg prøver å overtale ham til å bygge stasjonær), budsjettet er på 6000, men han er villig til å bruke litt mer om det er gir mer bang for buck, eventuelt bare er mye bedre.

 

Vi bor i Australia, men om dere kommer opp med noen bra produkter skal jeg alltids greie å finne de i butikkene her nede. Prisnivået er ca det samme.

 

Om han eventuelt skulle bygget stasjonær, så har han allerede skjerm, mus & tastatur og operativsystem. Med andre ord trenger han:

*Kabinett

*HDD

*Skjermkort

*CPU

*Hovedkort

*PSU

*RAM

*Cd reader (eller hva faen det heter).

 

Er det mulig å bygge noe halv decent til 1000$?

 

På forhånd takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

  • Cooler Master Centurion 5 II Midi Tower Fan: 1x 140mm Front, 1x 120mm Rear, 19dBA, ATX, mATX, Blue LEDs On/Off
  • 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6× SATA, 120mm Fan
  • Intel Core i5-3570k Processor Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.1Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan
  • Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155 ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, HDMI, DP, LPT, COM, mSATA
  • kingston DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9
  • DisplayPort, Lite-Retail
  • Seagate Barracuda® 2TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0)

Kanskje noe slik i starten og sparer opp til et HD7870 skjermkort etter en stund?

Lenke til kommentar

Prøvde meg på å lage ett oppsett inspirert av det du laget LMH1, usikker på hovedkortet, kommentarer? Har heller ikke satt opp RAM, da jeg er usikker på dette også.

Eventuelt dette hovedkortet: http://umart.com.au/pro/products_listnew.phtml?id=10&id2=177&bid=4&sid=78549, til 120$

Total: 834,50$, butikken ligger rett her borte så slipper å betale frakt. Hvordan ser dette oppsettet ut?

Endret av EDirdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...