Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

sovne med linser, er det skadelig?


Lena:))

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bruker linser selv og har gjort det et par ganger.Det er ikke skadelig å gjøre noen få ganger, men du bør ikke gjøre det alt for ofte. Optikere anbefaler også å ta av linsene 1/2 - 1 time før du legger deg for å hvile øynene, da kan du bruke briller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

øynene dine blir tørrere over tid og tror ikke det er bra for hornhinnene heller. Du bør ta de på etter p ha vært våken i 30 min og 1 time før du legegr deg. :)

 

okei det høres smart ut , så det skal jeg gjøre :) 1 time før jeg legegr meg skal jeg klare :p hihih

takk for svar foresten! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Øynene henter oksygen fra lufta. Linser blokkerer endel av denne tilførselen. Har du linser på for lenge vil du se blodkarene utvider seg. I værste fall kan øyet bli skadet av oksygenmangel/evt bakterieoppsamling bak linsen. Men en natt av og til er i 99,9% ufarlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Linser, uansett type og hva produsenten evt. går ut med i markedsføringen bør du ta av før du legger deg.

I forhold til hvordan hjernen justere seg inn og regulerer hele det muskulære systemet bør du søke å bruke riktig synskorrigering når du er våken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...