Gå til innhold

Romantisk langhelg til....?


Anbefalte innlegg

Har lyst til å overraske samboeren min med en langhelg til et-eller-annet sted, bare oss to, men er usikker på hvor vi kan dra.

 

Forslag til litt utradisjonelle reisemål innenfor Europa? Med andre ord ikke Paris, London eller andre storbyer. Vi bor en halvtime unna London så kan ta tog til nesten hvor det skal være og drar ikke toget dit vi vil kan vi fly for en rimelig penge.

 

Gjerne litt mer landlige omgivelser...:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Spania har endel flotte landsbyer i fjellene opp mot andorra som jeg trivdes i. Er også fristet til å si egypt. Vanvittig flotte feriesteder i sør rundt hurghada, el quesir osv. men langt for en helg. Stockholm er en fin by, ellers...monaco?

Lenke til kommentar

Om dere bor ved London så vil jeg anbefale en tur til Scilly-øyene. De ligger utenfor spissen av Lands End og jeg dro dit med tog til Penzance og båt videre. Fly/helikopter er også mulig. På båten er det med viltguide som forteller om det som følger båten over og under vann. Øyene har et midlt klima med flere arter som man ellers ikke finner på fastlandet. Det er rolig tempo der og mye fin natur å se. Alkefugler og delfiner har de også.

 

Noen bilder derifra:

http://picasaweb.google.com/robertaas/ScillyCornwallJuly2010

Lenke til kommentar

Har lyst til å overraske samboeren min med en langhelg til et-eller-annet sted, bare oss to, men er usikker på hvor vi kan dra.

 

Forslag til litt utradisjonelle reisemål innenfor Europa? Med andre ord ikke Paris, London eller andre storbyer. Vi bor en halvtime unna London så kan ta tog til nesten hvor det skal være og drar ikke toget dit vi vil kan vi fly for en rimelig penge.

 

Gjerne litt mer landlige omgivelser... :)

 

Jeg vet ikke hvor utradisjonelt det er, men det kryr jo av romantiske steder i Frankrike som vel bare er en kort togtur unna.Jeg kan anbefale Arles, det samme kan vel sies om Toscana, men det er jo noe lenger å reise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...