Gå til innhold

iPhone godtar ikke nytt sim kort?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har en iPhone 3gs, som jeg nylig byttet operatør fra Telenor til One Call.

 

Problemet er at telefonen ikke godtar det nye sim-kortet, jeg kan låse det opp, men det kommer bare opp "ingen tjeneste" der det helst skulle ha stått One Call :(

 

Da jeg forsøkte å sette sim-kortet inn i min gamle smartmobil (en LG) fungerte det.

 

Så jeg går utifra at det må være noe galt med iPhonen og ikke sim-kortet.

 

Noen som vet hvordan dette kan fikses?

 

Blir veldig takknemlig for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

Har en iPhone 3gs, som jeg nylig byttet operatør fra Telenor til One Call.

 

Problemet er at telefonen ikke godtar det nye sim-kortet, jeg kan låse det opp, men det kommer bare opp "ingen tjeneste" der det helst skulle ha stått One Call :(

 

Da jeg forsøkte å sette sim-kortet inn i min gamle smartmobil (en LG) fungerte det.

 

Så jeg går utifra at det må være noe galt med iPhonen og ikke sim-kortet.

 

Noen som vet hvordan dette kan fikses?

 

Blir veldig takknemlig for all hjelp :)

 

Du trenger spesial simkort om jeg ikke tare feil.

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Har en iPhone 3gs, som jeg nylig byttet operatør fra Telenor til One Call.

 

Problemet er at telefonen ikke godtar det nye sim-kortet, jeg kan låse det opp, men det kommer bare opp "ingen tjeneste" der det helst skulle ha stått One Call :(

 

Da jeg forsøkte å sette sim-kortet inn i min gamle smartmobil (en LG) fungerte det.

 

Så jeg går utifra at det må være noe galt med iPhonen og ikke sim-kortet.

 

Noen som vet hvordan dette kan fikses?

 

Blir veldig takknemlig for all hjelp :)

 

Du trenger spesial simkort om jeg ikke tare feil.

 

Hadde vanlig simkort i mobilen før

Lenke til kommentar

hadde samme problemet selv, bytta fra telenor til chess.

 

ring til telenor, du har sannsynligvis en operatørlås. du kan finne en kode hvis du slår inn IMEI numemret: *#06# kommer det opp 15 siffer, tast de inn her: https://www.telenor.no/privat/minesider/open/abonnement/mobil/operatorlas/angiImei.cms

 

skal stå noe der, hvis ikke ring telenor igjen. og si IMEI nummeret til de så finner de ut av det :)

Lenke til kommentar

Har du brukt den med andre operatører tidligere?

 

Hva skjer spesifikt når du setter inn SIM-kortet og slår på telefonen? Kommer det opp noen beskjeder eller lignende?

 

Har kun brukt Telenor tidligere. Når jeg setter inn simkortet skjer det ingenting. Det er bare det at det ikke kommer noe dekning.

 

hadde samme problemet selv, bytta fra telenor til chess.

 

ring til telenor, du har sannsynligvis en operatørlås. du kan finne en kode hvis du slår inn IMEI numemret: *#06# kommer det opp 15 siffer, tast de inn her: https://www.telenor....as/angiImei.cms

 

skal stå noe der, hvis ikke ring telenor igjen. og si IMEI nummeret til de så finner de ut av det :)

 

Gjort begge delene. Når jeg taster inn IMEI nummeret står det at jeg ikke har noen låsekode. Da jeg ringte Telenor sa de jeg måtte ringe One Call og One Call sa jeg måtte ringe Telenor..

Endret av Tinee
Lenke til kommentar

Gjort begge delene. Når jeg taster inn IMEI nummeret står det at jeg ikke har noen låsekode. Da jeg ringte Telenor sa de jeg måtte ringe One Call og One Call sa jeg måtte ringe Telenor..

Operatørlåst iPhone kan ikke låses opp via nettsidene til Telenor, men må gjøres via kundesenteret. Har du bedt de om å låse opp telefonen? Har du oppgitt IMEI-nummer og fått beskjed om at telefonen ikke er operatørlåst, eller om at telefonen har blitt låst opp?

Lenke til kommentar

Gjort begge delene. Når jeg taster inn IMEI nummeret står det at jeg ikke har noen låsekode. Da jeg ringte Telenor sa de jeg måtte ringe One Call og One Call sa jeg måtte ringe Telenor..

Operatørlåst iPhone kan ikke låses opp via nettsidene til Telenor, men må gjøres via kundesenteret. Har du bedt de om å låse opp telefonen? Har du oppgitt IMEI-nummer og fått beskjed om at telefonen ikke er operatørlåst, eller om at telefonen har blitt låst opp?

Fikk beskjed om at telefonen ikke var operatørlåst. Men kan kanskje ha vært en feil? Skal ringe igjen i morgen.

Lenke til kommentar

Men sjekket de om den faktisk var operatørlåst, eller antok de det? Oppga du IMEI-nummer til de?

 

Har du forsøkt å koble telefonen til iTunes etter at du har satt inn det nye SIM-kortet og slått på telefonen?

 

Aner ikke.

Ja det har jeg, kommer opp at simkortet ikke eksisterer.

Lenke til kommentar

Jeg fikk og beskjed om at den ikke var låst når de sjekka det hos Telenor, 10 minutter etterpå virket det på et "mystisk" vis ;-P men det var etter at jeg gav de IMEI nummeret og de sjekka det. Det er Telenor som skal ordne det. Var vertfall det for meg. Husk å si at det er en iPhone btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...