Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

saab 9000 cs starter ikke..


1915

Anbefalte innlegg

Saab 9000 CS 1992 2.0 sugemotor ikke turbo/tennkasett B202i

begynner å bli irritert nå...

jeg skulle bytte coiln og etter det starta ikke bilen. satt tilbake til originalcoiln. sjekka at alt var rett med + og minus og coilledningen. og alt er bra der.

har sjekka tenningsrekkefølgen 5 GANGER og den er rett men ikke livstegn.

-rotor og fordeler lokk er nytt

-lmm er ny

-bensinpumpa er ny

- benisfilter er nytt

- lambdasonde er ny

- tennpluggkabler er ny

- tenningsmodulen er ny

det er gnist på alle plugger. bilen får bensin og luft men bare filer. ikke faen om den vill starte...

noen som har en ide hva som kan være galt...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja gjorde dette med strømmen på. tenkte ikke på å ta av strømmen før etterpå. hvor står ICU boksen?

 

trodde icu var noe elektrisk. er jo tomgangsregulatoren. hvordan kan den ta skade av å bytte coiln?

 

tomgangsregulatoren vatr NY ifjorhøst

Lenke til kommentar

ECUen styrer ikke tenningen på b202, den styrer bare innsprøytningen, mens ICUen styrer tenningen. Begge er montert under panelet i motorrommet, rett framfor frontruta. Jeg tviler på at feilen ligger her.

 

Men du har altså gnist, bensin og kompresjon, og du har sjekket tenningsrekkefølgen? Hvordan har du slått fast rekkefølgen?

Lenke til kommentar

tenningsrekkefølgen står på topplokket. og den er 1342. har sjekka det 6 ganger nå og den er rett.

 

igår tok jeg ut pluggene og slik at det var åpent rett ned på spemplene slik at bensinen fikk fordampe.

 

idag satt jeg i gammel pluggene. prøvde å starte. den starta og gikk i 3 sekunder så stoppa den. dette skjedde 3 ganger...

etter dette fikk jeg ikke prøvd mere pga har fila fritt for strøm så tok ut pluggene og satte batteriet på lading... ingen anelse lenger...

Endret av 1915
Lenke til kommentar

Det ligner på et problem jeg hadde med en annen bil.. (Kanskje tilfeldigheter)

 

Bilen startet, gikk litt og stoppet.

Løsningen den gangen var nøkkelen, eller chipen i den. Nøkkelen ble ikke registrert av startsperren og i følge verkstedet, ville bilen oppføre seg sånn da.

 

Har du prøvd reservenøkkelen? Det var løsningen for meg :-)

Endret av baarsk
Lenke til kommentar

problem løst. litt vanskelig å låse når jeg mangler ALLE dørene. holder på å bytte dører. men problemet er løst. og det er IKKE startsperre på bilen :p

 

var en kar tidligere som var å så på bilen som er bilmekaniker. han glemte å flytte tilbake så da ble det rot. tenningsrekkefølgen var feil så rette opp den og bytta returslangen på bensin og 3 vakumslanger så starta bilen med engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...