Mephisto- Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Hei, Jeg punkterte for en liten stund siden. Så gikk jeg i tankeboksen, det var nemlig et vinterdekk som punkterte. Nå skal jo sommerdekk på (nordnorge). Og det er vel sånn at om jeg kjøper vinterdekket på riktig tidspunkt kan jeg spare litt penger? Altså på lavsesong. Når vil det være lurt å kjøpe? Eller har jeg bare funnet på dette i hodet?
Mr Pepe Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Er billig året rundt på http://dekkonline.com/ Men jeg sparte faktisk 600 kr på å handle sommerdekk i mars kontra april. Dog hadde dem sånn 3 % rabatt der. Men er ellers ikke for dyrt der. I teorien burde vinterdekka selgest billig om sommeren og dyrt om vinteren.
Mephisto- Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Skrevet 1. mai 2012 Men har dem vinterdekk inne på sommerstid?
untouch4ble Skrevet 4. mai 2012 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Dekk er "ferskvare" så jeg har villet handlet på høsten. Mulig at de dekkene som du handler sommerstid er snart 1 år gammelt da de har muligens ligget på lageret lenge, uten at jeg har backup for påstanden. Uansett har jeg villet lagt litt penger i dekk. Folk spanderer på seg dyre felger, anlegg og masse ekstrautstyr(ved kjøp av nybil) på bilene sine, men gummien som er viktigs spares det på. Endret 4. mai 2012 av untouch4ble 1
War Skrevet 4. mai 2012 Skrevet 4. mai 2012 Enig med over, etter ca 3 år er vinterdekkene kastbare selv med 9mm dybde i sporene. Gummien skal være myk og nyere er tingen. Kjøper du de nå må du regne med lager + lagring hos deg så er dekkene kanskje 50% dårligere når du skal bruke de. Det står produksjonedato på dekkene mnd / år , sjekk alltid det når du får nye dekk.
Mephisto- Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Skrevet 5. mai 2012 Mye gode svar, takk! Er helt enig i det at mønsterdybde ikke gir et godt resultat for om man skal skifte eller ikke, eksempelvis må jeg skifte det andre parret med vinterdekk nå, ser at det har kommet sprekker i gummien, langt forbi best før datoen sin
SanderDoorn Skrevet 5. mai 2012 Skrevet 5. mai 2012 Du kan godt kjøpe nå, de første dekka som blir lagt om til høsten er jo uansett "overliggere". Lagret tørt og mørkt, og jeg tviler på at du merker forskjell. Hos en del mindre forhandlere kan du gjøre "kupp" før dem sender vinterdekka i retur om våren. De fleste sliter uansett ut dekka lenge før dem blir "gamle".
War Skrevet 5. mai 2012 Skrevet 5. mai 2012 (endret) Har hatt mine i 2 år, kjøpte 2 nye forran da noen satte en kniv i ene dekket ( må bygge på begge sider så de er like) Nå er dekkene forran myke , mens de bak er stiv som stein. Man kan vel ha de i 5 år? Men selv har jeg de i 2 pga forskjellene. Det femte året er det nok ikke best i test-dekkene man kjører rundt i. Det er billigere på flyet, der må jeg bytte først når jeg ser ståltråd. Endret 5. mai 2012 av War
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå