Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pulsering i skuldrern?


Petter321

Anbefalte innlegg

Hei er en gutt på 16 å har et spørsmål jeg håper og få svar på.

 

 

Får pulsering i skulderen vet ikke hva dette er for noe og håper noen her har svaret.

 

Dette skjer uregelmessig og kan skjer kun når jeg sitter.

 

Når dette inntreffer går det noen dager med pulsering som varer mellom 5-10 sekunder av gangen cirka 10 ganger per dag, så går det noen uker kanskje måneder så inntreffer det på nytt, har hatt dette noen år.

 

Har ingen helseproblemer som jeg vet om, trener 2-3 ganger i uka.

 

Har aldri brukket skulderen eller andre ben eller fåd de utav ledd.

 

Røyker litt vet ikke om det har noe med saken og gjøre...

 

Håper på svar.

 

-Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En påvist bivirkning av lett til moderat røyking er CPSS (Chronic Pulsating Shoulder Syndrome), så jeg vil anbefale at du stomper røyken før dette blir permanent.

Har du muligens en kilde å vise til?

 

Til TS:

Så lenge du ikke kjenner smerte eller medfører nedsatt funksjon i armen, vil jeg påstå at det er helt ufarlig. Du vokser fremdeles, det er sannsynlighet for at det går bort av seg selv. Det kan også være helt vanlig muskelkrampe, spiser du ernæringsriktig?

Allikevel bør du oppsøke en lege hvis det uroer deg. Gjør da forsøk på å fremprovosere det, da vil legen lettere kunne si hva det er relatert til.

Endret av TOMpsy
Lenke til kommentar

du skriver at du trener 2-3 ganger i uka. hva slags trening ? for vis du driver med svømming eller ballkasting (evt.handball) kan du kanskje ha fått sitasje eller senebetennelse i skuldra ?

Akutt senebetennelse oppstår gjerne etter uvant arbeid med armene høyt oppe, som for eksempel snekring, maling eller tapetsering.

det er ikke sikkert at det er noe av det der, men for å vær sikker ville jeg nokk ha sjekket det til legen :) Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...