Gå til innhold

Firewire(1394) til sp/dif overgang?


Anbefalte innlegg

Klarer ikke helt å finne ut av dette, men trenger det til min Cambridge DacMagic for å kunne sende 24bit og høyere enn 48khz fra dataen, da denne boksen jobber som rtas(som betyr at den kjører f.eks eq i realtime istedenfor at pc'en bruker maskinkraft til dette) i Pro Tools LE. Finnes det en grei overgang som ikke er dyr? Prosjektet krever 24bit for lavere støygulv, og foreløpig er jeg på en mbox.(som kjøres på 96khz, 24bit. Trenger ikke nødvendigvis ikke å være fra 1394 kobling, finnes mange overganger der.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke bruke usb, fordi min da/converter ikke støtter høyere enn 16bit 44.1/48khz(via usb), noe som ikke fungerer i prosjektet, da det helst skal være 96khz 24bit. Skrev også feil, da pro tools le ikke støtter rtas, noe hd versjonen gjør, som jeg bruker.

Dessuten byr reklokkingen av usb signalet(da usb har en annen klokkefrekvens enn lyd, noe som gjør at det ikke blir helt optimalt. På toslink/spdif, altså andre digitale overføringen, klokkes ikke signalet opp på samme måte, og det blir mer nøyaktig. Jeg vet at en annen da/converter kan gjøre jobben lettere, men for øyeblikket strekker ikke pengene til en slik løsning. Men kanskje senere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...