Gå til innhold

Proteinpulver


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har to spm ang proteinpulver:

Hvilken gjør slik at musklene vokser kjapt. Kan dere anbefale en. HA gjerne med link med pris osv.

Også finnes det en type som får deg ned i vekt, altså får bort fettet fra mage?

 

Og siste spm; Det er vell på ingen måte farlig?

 

takk for anbefalinger og svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Også finnes det en type som får deg ned i vekt, altså får bort fettet fra mage?

 

Og siste spm; Det er vell på ingen måte farlig?

 

takk for anbefalinger og svar

 

Det kalorioverskuddet du eventuelt får som gjør at du går opp i vekt. Vil du bli kvitt magefett så vil jeg anbefale deg mageøvelser og løpe-trening. Men hvis du vil bli større så kan du ikke være redd for å legge på deg noen kilo.

 

Og det er ikke farlig med proteinpulver så fremst du ikke kaster i deg en bøtte hver eneste dag :p Med andre ord hold deg til ditt behov eller følg "bruksanvisning".

Lenke til kommentar

Intet pulver får vekk magefettet, det må trenes vekk..

 

Men proteinpulver hjelper derimot med å gi deg økt proteintilførsel, f.eks rett etter trening, eller TIL et måltid. Ikke erstatt et måltid.

 

Hvor mye veier du? Når du trener styrke burde du ha i deg 2 gram protein per kg kroppsvekt uten fett, hver dag.

 

Som han over sier så varier trening, både med tanke på utholdenhet og styrke.

Tren mye mage, da vil det forbrenne fett mens du hviler. Utholdenhetstrening forbenner fett der og da, og litt etter avhengig av tempoet og intensiteten.

 

Jeg bruker denne http://www.x-life.no/muscle_gainer_3kg/P_1168

Da får jeg i meg proteiner og hurtige karbohydrater som gir meg økt energi. Mer detaljert informasjon om hurtige karbohydrater kan du jo lese om selv.

 

Trege karbohydrater FØR trening, og raske ETTER trening er det optimale.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Intet pulver får vekk magefettet, det må trenes vekk..

 

Men proteinpulver hjelper derimot med å gi deg økt proteintilførsel, f.eks rett etter trening, eller TIL et måltid. Ikke erstatt et måltid.

 

Hvor mye veier du? Når du trener styrke burde du ha i deg 2 gram protein per kg kroppsvekt uten fett, hver dag.

 

Som han over sier så varier trening, både med tanke på utholdenhet og styrke.

Tren mye mage, da vil det forbrenne fett mens du hviler. Utholdenhetstrening forbenner fett der og da, og litt etter avhengig av tempoet og intensiteten.

 

Jeg bruker denne http://www.x-life.no...iner_3kg/P_1168

Da får jeg i meg proteiner og hurtige karbohydrater som gir meg økt energi. Mer detaljert informasjon om hurtige karbohydrater kan du jo lese om selv.

 

Trege karbohydrater FØR trening, og raske ETTER trening er det optimale.

 

Lykke til :)

 

Takk for svar! Men, jeg skal trene av meg fettet paa magen, og deretter faa store synlige muskler paa magen og armer. Er den du viste til da det rette valget. Btw er 15 aar 185 hoy og veier 75kg.

takk for svar

Lenke til kommentar

Jeg ville rett og slett bare ha begynt å trent, og kanskje satset litt ekstra hardt på mageøvelser.

Fettet forsvinner til slutt uansett så lenge du trener og holder deg i form :) Proteinpulver gir deg ikke muskler alene, det er bare en snarvei til raske proteiner (slik som etter trening).

Endret av Nickless
Lenke til kommentar

Takk for svar! Men, jeg skal trene av meg fettet paa magen, og deretter faa store synlige muskler paa magen og armer. Er den du viste til da det rette valget. Btw er 15 aar 185 hoy og veier 75kg.

takk for svar

 

Rette og rette, det er et greit pulver som gir deg proteiner og hurtige karbohydrater etter en styrkeøkt. Kostholdet er viktig for å bygge, ellers kommer du ingen vei.

 

Ellers så vil jeg bare skyte inn med at hvis du skal fokusere på mage, så fokuser enda mer på rygg. Du kan ende opp med ryggsmerter hvis du ikke trener ryggen, men bare mage.

Lenke til kommentar

Å satse ekstra hardt på mageøvelser er bullshit. Fett kan ikke punktforbrennes, så da burde du heller satse på øvelser som aktiviserer mer av kroppen (feks knebøy). Kjør på med stryketrening tre dager uka, der du aktiviserer alle de store muskelgruppene i kroppen, og prøv å ta noen joggeturer også.

 

Btw: Å fokusere mye på mage kan faktisk være direkte dumt, og kontraproduktivt. Magetrening vil gjøre magemusklene dine større, men IKKE forbrenne vettet over dem. Du kan altså risikere en "større" mage, og ende opp med å se feitere ut enn du var i utgangspunktet.

 

My two cents :)

Lenke til kommentar

Langdistanse (50min+, 2-3 ganger i uka) + diett om du vil beholde muskelmasse, og gå ned i fettprosent samtidig.

 

Anbefaler ikke å gå intervall eller ha for stort kaloriunderskudd om du vil beholde muskelmassen. Stort kaloriunderskudd vil føre til at kroppen vil tære på alt av muskler.

 

Stikker på jobb nå...

Lenke til kommentar

Langdistanse (50min+, 2-3 ganger i uka) + diett om du vil beholde muskelmasse, og gå ned i fettprosent samtidig.

 

Anbefaler ikke å gå intervall eller ha for stort kaloriunderskudd om du vil beholde muskelmassen. Stort kaloriunderskudd vil føre til at kroppen vil tære på alt av muskler.

 

Stikker på jobb nå...

 

Eh, nei? Langdistanse er vel kanskje den beste måten å få kroppen til å bli katabol...

 

Om du ønsker å beholde masse på diett bør du begrense kardioen til et minimum. Fortsett med løfting, men ikke regn med at du klarer å øke på vektene. Fokuser heller på få repitisjoner og reduser belastningen så lite som mulig.

Ta mesteparten av kaloriunderskuddet fra maten, men du bør helst ikke gå noe særlig under BMR.

 

I tilegg ville jeg ikke lagt så mye vekt på proteinshakes på diett, men det er mest fordi du bør få inn proteinkilder som metter mye.

625g sei koster det f.eks 17,- kroner på Rema og gir deg 100g protein og bare 450 kcal.

For å få det samme fra ON Whey 100% må du opp i 130g pulver, som koster deg ca. 35,- og gir deg tett opp til 500 kcal.

Lenke til kommentar

takk for svar: Proteinpulver vil jeg ha. Har bestilt.

Men så litt på kreatin er det nødvendig? Fikk lyst til og prøve det også, og fikk forklart at kreatin gir deg det ''lille'' ekstra.

Men jo, jeg skal ned i vekt, få bort fettet, og få synlige muskler ja. Så jeg lurte på hvordan dietten burde være. Vil ikke bli mr.spinkel heller:s

 

''faen så jævlig mye stress det skal være og få en bra kropp :ppp''

Lenke til kommentar

Langdistanse (50min+, 2-3 ganger i uka) + diett om du vil beholde muskelmasse, og gå ned i fettprosent samtidig.

 

Anbefaler ikke å gå intervall eller ha for stort kaloriunderskudd om du vil beholde muskelmassen. Stort kaloriunderskudd vil føre til at kroppen vil tære på alt av muskler.

 

Stikker på jobb nå...

Jeg skjønner meg ikke på den løpe greia. Noen sier at intervaller er best for og få bort fett, mens andre sier langdistanse (rolig). Får aldri et konkret svar :p

 

Btw hvor lenge har du trent for å få så bra kropp? Bra jobba

Lenke til kommentar

Tja, jeg har ikke så mye peiling på kreatin, men det fyller deg opp med mye vann så vet ikke hvor mye poeng det er på diett.

 

Vel, det beste er å kjøre diett for å redusere fettprosenten din, så ser du litt mer fit ut i sommer. Deretter bulker du fra høsten(spiser i overskudd, trener tungt) og diett igjen fra neste vår. :)

 

Rom ble ikke bygget på en dag, og det blir ikke en fit kropp heller.

Lenke til kommentar

Langdistanse (50min+, 2-3 ganger i uka) + diett om du vil beholde muskelmasse, og gå ned i fettprosent samtidig.

 

Anbefaler ikke å gå intervall eller ha for stort kaloriunderskudd om du vil beholde muskelmassen. Stort kaloriunderskudd vil føre til at kroppen vil tære på alt av muskler.

 

Stikker på jobb nå...

Jeg skjønner meg ikke på den løpe greia. Noen sier at intervaller er best for og få bort fett, mens andre sier langdistanse (rolig). Får aldri et konkret svar :p

 

Btw hvor lenge har du trent for å få så bra kropp? Bra jobba

 

Det er ikke han på bildet. Det er bilde av Zyzz. Tidligere bodybuilder, han er dessverre død nå, men han har vært en stor inspirasjon for mange.

Lenke til kommentar

Langdistanse (50min+, 2-3 ganger i uka) + diett om du vil beholde muskelmasse, og gå ned i fettprosent samtidig.

 

Anbefaler ikke å gå intervall eller ha for stort kaloriunderskudd om du vil beholde muskelmassen. Stort kaloriunderskudd vil føre til at kroppen vil tære på alt av muskler.

 

Stikker på jobb nå...

Jeg skjønner meg ikke på den løpe greia. Noen sier at intervaller er best for og få bort fett, mens andre sier langdistanse (rolig). Får aldri et konkret svar :p

 

Btw hvor lenge har du trent for å få så bra kropp? Bra jobba

 

Det er ikke han på bildet. Det er bilde av Zyzz. Tidligere bodybuilder, han er dessverre død nå, men han har vært en stor inspirasjon for mange.

Vært en? han er en :D

Lenke til kommentar

Tja, jeg har ikke så mye peiling på kreatin, men det fyller deg opp med mye vann så vet ikke hvor mye poeng det er på diett.

 

Vel, det beste er å kjøre diett for å redusere fettprosenten din, så ser du litt mer fit ut i sommer. Deretter bulker du fra høsten(spiser i overskudd, trener tungt) og diett igjen fra neste vår. :)

 

Rom ble ikke bygget på en dag, og det blir ikke en fit kropp heller.

 

hhaa, oja bodybuilder ja.

 

Men altså, så det jeg beskriver, (kroppen) vil ta over 1 år og skaffe den?

Jeg har startet med å bli sunn/spise sunt og gå i underskudd. Kjører også en del styrketrening/kondis fordi jeg har en del fett på magen.

Men deretter skal jeg ''bulke''? Hva vil det si. GÅ i overskudd, mener du da kcal overskudd? (er nybegynner så skjønner ikke helt :p)

Lenke til kommentar

Langdistanse (50min+, 2-3 ganger i uka) + diett om du vil beholde muskelmasse, og gå ned i fettprosent samtidig.

 

Anbefaler ikke å gå intervall eller ha for stort kaloriunderskudd om du vil beholde muskelmassen. Stort kaloriunderskudd vil føre til at kroppen vil tære på alt av muskler.

 

Stikker på jobb nå...

Jeg skjønner meg ikke på den løpe greia. Noen sier at intervaller er best for og få bort fett, mens andre sier langdistanse (rolig). Får aldri et konkret svar :p

 

Btw hvor lenge har du trent for å få så bra kropp? Bra jobba

 

Det er ikke han på bildet. Det er bilde av Zyzz. Tidligere bodybuilder, han er dessverre død nå, men han har vært en stor inspirasjon for mange.

Vært en? han er en :D

Enig, fuck grammatikk.

 

ZYZZ LEVER!

Lenke til kommentar

Intervaller er best for å få bort fett, fordi det gir deg en høyere fettforbrenning i tiden etter trening, som også varer lenger. Langkjøring gir deg større forbrenning i arbeidsperioden iom at denne er tidsmessig lenger enn intervalltrening, men lavere og kortere fettforbrenning i tiden etter arbeidsperioden. Samtidig gir god kondisjon generelt bedre fettforbrenning, og intervaller er den beste veien til god kondis. Det er dog ikke noe problem å legge inn langkjøring av og til, variasjon er viktig.

 

Jeg er også litt uenig med -EZ. Så lenge man trener styrke og har tilstrekkelig proteininntak vil ikke muskelmengden bli mindre ved et moderat underskudd, det kan dog være vanskeligere å bli større. Ved kaloriunderskudd vil det tære på muskler, ja, men ikke dersom man gir kroppen en grunn til å beholde muskelmassen (altså ved å belaste dem).

 

Edit: er målet lavere fettprosent, ville jeg heller fokusert på kosthold.

Endret av Anaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Langdistanse (50min+, 2-3 ganger i uka) + diett om du vil beholde muskelmasse, og gå ned i fettprosent samtidig.

 

Anbefaler ikke å gå intervall eller ha for stort kaloriunderskudd om du vil beholde muskelmassen. Stort kaloriunderskudd vil føre til at kroppen vil tære på alt av muskler.

 

Stikker på jobb nå...

 

Eh, nei? Langdistanse er vel kanskje den beste måten å få kroppen til å bli katabol...

 

Om du ønsker å beholde masse på diett bør du begrense kardioen til et minimum. Fortsett med løfting, men ikke regn med at du klarer å øke på vektene. Fokuser heller på få repitisjoner og reduser belastningen så lite som mulig.

Ta mesteparten av kaloriunderskuddet fra maten, men du bør helst ikke gå noe særlig under BMR.

 

I tilegg ville jeg ikke lagt så mye vekt på proteinshakes på diett, men det er mest fordi du bør få inn proteinkilder som metter mye.

625g sei koster det f.eks 17,- kroner på Rema og gir deg 100g protein og bare 450 kcal.

For å få det samme fra ON Whey 100% må du opp i 130g pulver, som koster deg ca. 35,- og gir deg tett opp til 500 kcal.

 

Selvfølgelig er det lureste å endre diett, og droppe kardio. Jeg regner med at trådstarter er fersk i bodybuilding. Det første året er kjent som gullåret, hvor man bygger lettest. Det vil si at han kan trene langdistanse (Aerob), og endre diett slik at han får kaloriunderskudd. Tiltross for et greit kaloriunderskudd kan han i hvertfall øke styrke og sannsynligvis øke i muskelmasse om han løfter vekter ved siden av. Derfor sier jeg at han burde trene litt langdistanse i tillegg, om hovedfokuset ligger på vekta.

 

Her er det et trening/kostholdprogram som kan være interessant for deg:

http://www.bodybuild...iner-intro.html

 

BTW: Det er ikke alltid diett er nok selv for en bodybuilder, de bodybuilder som tar i bruk kardiotrening går for langdistanse for å pushe ned til de siste fettprosentene.

Endret av -EZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...