Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett nettverk - ADSL router ->kabel -> Wifi router


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hva er den beste måten å sette opp dette nettverket på?

 

Auto IP fungerer, men jeg har en mistanke om at da blir all trafikk routet gjennom ADSL router.

 

 

er det mulig å ta nettverkskabel ut fra en av 1-4 LAN porter på ADSL router, også inn i WAN port på WIFI router og sette opp statisk IP på internett/WAN instillingene på routeren uten PPOE (authentication)?

 

noen som vet hvordan dette gjøres på Asus RT-N66U?

 

 

IP adresse ADSL router: 10.0.0.138, 255.255.255.0

Gateway ADSL router: 10.0.0.138

DNS ADSL router: 10.0.0.138

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste løsningen er å sette Telenors routermodem i bridge.

Da vil det fungere som et modem. Veiledninger

 

Hvis du har PPPoE, så skal da RT-N66U settes opp med PPPoE, [email protected], passord.

Vær obs på at Telenor er på vei bort fra PPPoE og over til IPoE.

 

Mer om det her: http://www.diskusjon...owtopic=1299683

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Den beste løsningen er å sette Telenors routermodem i bridge.

Da vil det fungere som et modem. Veiledninger

 

Hvis du har PPPoE, så skal da RT-N66U settes opp med PPPoE, [email protected], passord.

Vær obs på at Telenor er på vei bort fra PPPoE og over til IPoE.

 

Mer om det her: http://www.diskusjon...owtopic=1299683

 

Ok.

 

jeg har thomson speedtouch 780WLT.

 

er det mulig å fortsette å holde WLAN delen aktiv på Thomson routeren når den står i bridge mode, så den sender internett på WLAN og bridge ut på LAN?

Lenke til kommentar

Tviler på at det er mulig pga 1 ipadresse som brukes av påfølgende router. RT-N66U har mye bedre trådløsnett uansett.

 

Ja jeg vet RT-N66U har mye bedre trådløst, er kun for å skille mellom "oppe" og "nede" siden det bor forskjellige folk oppe og nede, men går jo ann å lage et gjestenettverk på RT-N66U eller noe.

 

men vet du hvordan Auto IP fungerer? selv om "all" trafikk går gjennom thomson routeren så støtter jo denne 100 Mbit tror jeg så det burde ikke være noe problem, men et problem jeg har lagt merke til med en Netgear WNDR4000 som jeg prøvde var at når jeg setter den i Auto IP mode så mister jeg kontakten med routeren helt?? prøvde nettadressen www.routerlogin.net og native IP for routeren men jeg kom ikke inn igjen etter at den var satt i Auto ip så når jeg skal endre innstillinger er det reset knappen som gjelder:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...