Gå til innhold

Ny router, Asus RT-N66U VS Netgear WNDR4500 vs Linksys E4200


Anbefalte innlegg

Hei, som emnet beskriver, hvilke av disse routerene gir lengst rekkevidde, og reel hastighet opp mot 100Mbits opp og ned?

 

jeg tenker å bruke denne som adapter, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617287

 

 

Jeg trenger ikke 300 / 900 mbits "teoretisk hastighet" det jeg trenger er 100 mbits reel hastighet og med lengst mulig rekkevidde.

 

kom gjerne med andre alternativ.

 

Oppsettet vil bli slik til jeg får fiber.

 

 

Thomson ADSL router Telenor ->(gjennom kabel) "ny router" satt i auto IP mode.

 

og et spørsmål om auto ip, vil dette gjøre at kommunikasjon mellom pc'er og til internett vil bli "matchet"/routet i Thomson routeren eller vil kun internett delen gå der? og er det mulig å benytte WAN porten og sette denne til statisk IP for at kun internett skal komme inn og routingen mellom pcer skjer i "ny router".

 

 

det sistnevnte prøvde jeg med en WNDR4000 men det fungerte ikke og jeg måtte bruke auto- ip isteden. denne vil bli levert tilbake da den ikke leverer god nok rekkevidde.

 

 

 

oppsettet på adapter siden blir adapter nevnt over på stasjonær, i tillegg til MAC book pro og toshiba laptop.

 

 

 

Takker for alle svar og innspill:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

madammim, denne er den peneste av dem så det er et pluss:) men den kan godt være stygg som juling så lenge den har bedre rekkevidde:P

 

støtter Linksysen printer sharing ? glemte å si at jeg også kom til å bruke dette, selv om det ikke er krise om den ikke støtter det.

Lenke til kommentar

Skal du ha 100Mbit netto så må du bruke utstyr med 3 datastrømmer i begge ender.

Dette er 450Mbit brutto og man kan få en reell ytelse på 40-50Mbit pr datastrøm.

 

Asus har et adapter som heter EA-N66U, men som ikke er på lager hos norske nettbutikker pr dato.

http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=885&Itemid=70&limit=1&limitstart=3

Lenke til kommentar

Takk, jeg tenker mer på hva som er tilgjengelig nå, men tror jeg kommer til å gå for TPlink for å få best mulig rekkevidde også får jeg heller bytte ut når Dual band har kommet bedre inn på markedet.

 

tror du blander litt, Netto/brutto har jeg aldri hørt om, tror du mener Mbit -> Mbyte

 

jeg vil ha Minimum trådløs ytelse på 100Mbit / 8 = 12 Mbytes pr sekund.

dual band routerene støtter 900 Mbit /8 = 108 Mbytes pr sekund. (NB 900MBit er teoretisk reklamestunt:P)

 

 

Noen som vet noe om hva som skjer når routeren er i Auto IP mode når den "nye" er i auto ip og den gamle ADSL routeren er DHCP server, går "alt" gjennom den gamle eller kun trafikk mot internett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...