Gå til innhold

Høgskolen i Gjøvik


Valkyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo en generell tråd for HiG hvor jeg spurte om folk har søkt, så info om hva man har søkt burde vel ikke være for OT ^^

 

Studiet er utrolig kult, jeg digger det i hvertfall! En blanding av den veldige tekniske siden til den mer hmm, "ikke tekniske". Man har jo alt fra programmering (her lærer vi C++, totalt 30 studiepoeng i studiet hvor man bruker C++ så den kunnskapen kommer godt med). Skolen er akkurat liten nok til å være personlig og hvor man som regel kjenner mange rundt seg, men også litt for liten til å ha kjempe store arrangement osv, men men ^^

 

Linja er kul, bare å glede deg =) Tidligere år har det vært litt problemer med frafall av elever på informasjonssikkerhet. (kullet som går i 3 klasse nå starta med rundt 20, og er et sted mellom 3 og 5 nå, hehe). Men vi som går førsteklasse starta med rundt 21, og er nå 23 (fikk 1 eller 2 nye til høsten) så det er jo lovende =). Tror også det er første året det er mer en dobbelt så mange søkere til linja, enn det er studieplasser. Kanskje fordi folk begyner å få opp øye for at det er et utrolig voksende fagmiljø, får seg jobb ganske lett ^^ (selv har jeg fått meg en kjempe fin sommerjobb som virkelig har med infosec. å gjøre)

Lenke til kommentar

For å ta det siste spmet først, vi har et eget emne som heter Ethical Hacking and Penetration Testing, så der blir mye dekka. Men selvsagt helheten av emnene gir vinklingen til å kunne jobbe med slike temaer, og det er fult mulig å fordype seg innen en master ol.

 

Fint at du nevnte det med drift, for litt siden hadde vi besøk av tidligere studenter fra IT-studier ved HiG, en som var på besøk jobba med 2.linje support og drift hos Evry (tidligere EDB), han hadde gått informasjonssikkerhet. Det er ikke sånn at hvis man går infosec så MÅ man jobbe innenfor sikkerhets områder. men da har man den grunnleggende tyngden (programmering, nettverk, operativsystemer, systemutvikling) men også sikkerhetsfag (som bare blir mer og mer og mer relevante ^^)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg også har søkt meg på informasjonssikkerhet på HiG. :) Kjempekult at flere har søkt...

Jeg har litt erfaring med informasjonssikkerhet gjennom jobben min, men nå har jeg lyst til å fordype meg i fagfeltet. Har kanskje blitt litt bitt av basillen... :wee: Veldig spennede å jobbe med det iallefall, og etter hva dere skriver virker det som om det er spennende studier også... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hoi! Jeg har søkt HIG med programvareutvikling på første og informasjonssikkerhet på andre. I tillegg har jeg som Datasmurfen også søkt forkurs i R1 - betryggende å se at jeg er ikke alene om detta!

 

Har dere søkt boliger i Gjøvik?

Lenke til kommentar

Ja jeg søkte vel allerede i januar og har fått tildelt bolig på Kallerud. Kult at du også skal gå r1 kurs.

 

 

EDIT: Theron send meg en PM, så kan vi evnt snakkes litt mer om forvetninger og skole etc.

Det gjelder deg åg Dant i forhold til r1 kurs.

Endret av Datasmurfen.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...