wasco Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Skarpt og fint med gode detaljer, Disse kommer virkelig til sin rett i fullformatet. Tror faktisk disse bildene ville gjort seg enda bedre i S/H, Da ville fargene i bakgunnen ikke stjålet så mye oppmerksomhet, og det ville vært en fordel
Astrid E. Saltveit Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Et fasinerende motiv, hvor du har truffet bra med dybdeskarphet og fått frem detaljene i dette flotte rotsystemet. Jeg liker best v2, men jeg er ikke helt fortrolig med utsnittet - jeg ville gjerne sett mer i høyre side og i bunnen og i toppen ville jeg hatt enten mer eller mindre - føler kuttet i trestammene blir litt uheldig som det er nå. Et annet alternativ kunne være å gå enda tettere på og ta et mye mindre utsnitt. Ellers ville jeg vurdert å jobbe litt mer med lys og kontrast, for å få litt mer spenst og dynamikk i uttrykket. Mye smak og behag dette, men sånn ser nå jeg det PS: Jeg ser du er relativt fersk her og siden du gjerne vil ha kritikk kan det lønne seg å legge ut exif - da kan man lettere komme med konkrete forslag og tips. Exif kan komme med automatisk, avhengig av hvordan du reduserer størrelsen på bildet.
40D Skrevet 22. april 2012 Forfatter Skrevet 22. april 2012 Et fasinerende motiv, hvor du har truffet bra med dybdeskarphet og fått frem detaljene i dette flotte rotsystemet. :)Jeg liker best v2, men jeg er ikke helt fortrolig med utsnittet - jeg ville gjerne sett mer i høyre side og i bunnen og i toppen ville jeg hatt enten mer eller mindre - føler kuttet i trestammene blir litt uheldig som det er nå. Et annet alternativ kunne være å gå enda tettere på og ta et mye mindre utsnitt. Ellers ville jeg vurdert å jobbe litt mer med lys og kontrast, for å få litt mer spenst og dynamikk i uttrykket. Mye smak og behag dette, men sånn ser nå jeg det ;)PS: Jeg ser du er relativt fersk her og siden du gjerne vil ha kritikk kan det lønne seg å legge ut exif - da kan man lettere komme med konkrete forslag og tips. Exif kan komme med automatisk, avhengig av hvordan du reduserer størrelsen på bildet. Takk for inspill.. Det med exif skjønte jeg ikke meteren av?
40D Skrevet 22. april 2012 Forfatter Skrevet 22. april 2012 Skarpt og fint med gode detaljer, Disse kommer virkelig til sin rett i fullformatet.Tror faktisk disse bildene ville gjort seg enda bedre i S/H, Da ville fargene i bakgunnen ikke stjålet så mye oppmerksomhet, og det ville vært en fordel Takk .. S/H kommer straks!
Astrid E. Saltveit Skrevet 22. april 2012 Skrevet 22. april 2012 Et fasinerende motiv, hvor du har truffet bra med dybdeskarphet og fått frem detaljene i dette flotte rotsystemet. :)Jeg liker best v2, men jeg er ikke helt fortrolig med utsnittet - jeg ville gjerne sett mer i høyre side og i bunnen og i toppen ville jeg hatt enten mer eller mindre - føler kuttet i trestammene blir litt uheldig som det er nå. Et annet alternativ kunne være å gå enda tettere på og ta et mye mindre utsnitt. Ellers ville jeg vurdert å jobbe litt mer med lys og kontrast, for å få litt mer spenst og dynamikk i uttrykket. Mye smak og behag dette, men sånn ser nå jeg det ;)PS: Jeg ser du er relativt fersk her og siden du gjerne vil ha kritikk kan det lønne seg å legge ut exif - da kan man lettere komme med konkrete forslag og tips. Exif kan komme med automatisk, avhengig av hvordan du reduserer størrelsen på bildet. Takk for inspill.. Det med exif skjønte jeg ikke meteren av? Exif er opplysningene om brennvidde, lukker, blender og ISO - samspillet melleom disse faktorene avgjør eksponering, dybdeskarphet mv. Det jeg ser nå i ettertid er at disse dataene faktisk ligger inne på bildet ditt - men sidene er nylig blitt endret endel og jeg var ikke helt klar over at nå må man trykke på "Vis informasjon om bildet" for å få frem dette.
Anbefalte innlegg