Gå til innhold

Budsjett gamer til 4-5000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PSU'er taper seg litt over årene. 400W er nok i grenseland.

Hvis du kan oppgradere litt over tid vil du kunne beholde CPU og HK endel til.

Q9300 er grei og overklokke, og med en grei kjøler klarer stortsett alle 3.2GHz og endel over 3.6.

 

Da ville jeg heller kjøpt en 500-650w PSU, et litt bedre kort enn 560TI (7870 kanskje?) og kjøpt litt mer minne.

Det hele vil nok komme på underkant av 3500kr og du kan kjøpe CPU/HK når neste chipset kommer, eller vente enda lengre.

 

Hvis du vil oppgradere alt ser oppsettet til olestokk fint ut, men om PSU'en din begynner å dra på årene ville jeg nok skiftet den også.

Lenke til kommentar

hvilken 400W PSU har du? fint å vite.

 

noe som dette kan gjøre seg:

 

post-227710-0-77031500-1335019794_thumb.png

 

Hvorfor bruke så stor del av budsjettet på HK? Ville heller brukt 300kr mer på GPU og kjøpt en 7850

 

da er det din måte å gjøre det på, men det hovedkortet har noen fine funksjoner og er egentlig ett veldig godt hovedkort.

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har HK noe med ytelse å gjøre. Ytelse på PCI-portene, SATA-portene, minnehastighet, overklokking etc. Hvis du mener at et hovedkort ikke har noe å si på ytelsen, hvorfor skal han da kjøpe ett hovedkort til nesten 1400 kr for å trådløst nettverkskort, noe som du ikke vet om han trenger?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har HK noe med ytelse å gjøre. Ytelse på PCI-portene, SATA-portene, minnehastighet, overklokking etc. Hvis du mener at et hovedkort ikke har noe å si på ytelsen, hvorfor skal han da kjøpe ett hovedkort til nesten 1400 kr for å trådløst nettverkskort, noe som du ikke vet om han trenger?

 

du lever i fortiden hvis du tenker at hovedkortet har noe med ytelse å gjøre. Sata portene sitter i chipsettet. PCIe ligger i prosessoren. minnehastighet har ikke noe å si for ytelse og overklokking vil du ikke se forskjell på før du er oppe i hovedkort til over 2000kr og du kjøler med LN2

 

man velger hovedkort ifra kvalitet og funksjoner.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefalte deg å tenke over det jeg sa. Hvis du ikke vil ta meg på ordet så se på andre forum og artikler. olestokk har klart andre meninger, men 7850 gir deg en god del mer for pengene. Dette vil veldig mange tester også fortelle deg hvis du ser litt rundt. Hvis du skal kjøpe en pc til 5000 er det dumt å bruke 1400 kr på HK, med mindre du faktisk trenger alt kortet tilbyr. Hvis du går på tomshardware eller tilsvarende sider er det veldig mange som er ute etter lignende oppsett med mange forskjellige og godt begrunnede innspill.

Endret av selux
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefalte deg å tenke over det jeg sa. Hvis du ikke vil ta meg på ordet så se på andre forum og artikler. olestokk har klart andre meninger, men 7850 gir deg en god del mer for pengene. Dette vil veldig mange tester også fortelle deg hvis du ser litt rundt. Hvis du skal kjøpe en pc til 5000 er det dumt å bruke 1400 kr på HK, med mindre du faktisk trenger alt kortet tilbyr. Hvis du går på tomshardware eller tilsvarende sider er det veldig mange som er ute etter lignende oppsett med mange forskjellige og godt begrunnede innspill.

 

jeg sier ikke noe imot at HD 7850 er en forbedring i forhold til GTX 560 Ti OC...

 

jeg sier bare at HKet har fine funksjoner å ha, TS kan helt klart gå ned til for eksempel ett P8Z68-V/gen 3 til 1100kr og opp til ett HD 7850 til 1800kr, det er helt greit for meg.

 

dette kommer helt an på hva TS selv har lyst til, jeg liker selv kvalitet og funksjoner. utifra hva du sier er du en av de som driter i kvalitet og bare går for ytelse, helt greit det...

 

når det er sagt så kan ikke dette på langt nær sammenlignes med å kjøpe en PC til 5000kr, dette er 4 deler, ser man på en komplett PC vil du da måtte kjøpe mellom 9 og 11 ting...

Lenke til kommentar

Men er det lurt å kjøpe delene nå og klare meg med 400W psu til sommeren?

 

PSU er det jeg ville kjøpt først, da det er eneste delen som ikke blir utdatert.

Hvis du kjøper en god 600W PSU nå vil det ikke komme noe bedre eller billigere til sommeren..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...