Gå til innhold

Snart kommer det flere toppkort fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva GTX 690 og HD7990 vil koste jeg? Rundt 8000 kr?Spessielt hvis disse er dobbel så bra så er prisen dobling minst.

 

Nei. Prislappen kommer mest sannsynligvis til å ligge på et sted mellom 6-6500kroner for både HD7990 og GTX680. Langt fra billig, men har lite tro på at det blir noe billigere, i verste fall vil den bli noe høyere. Dette blir et kort for spesielt interessert, på samme måte som HD7970 og GTX680, bare "litt" dyrere. Det må man regne med tanke på at teknologien er så ny som den er. Som de sier, "det koster å være kar".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ALDRI ALDRI ALDRI mer ha sli , det er noe forbanna møk til spill , mikrostuttering og helvete ! . Neste oppgradering blir et singel-gpu kort.

 

(Menne , har noen erfaring med 680 i sli , har verden gått videre og det er mindre lagg ? )

 

Mindre lagg/mikrostuttering? Både ja og nei. Kjenner flere som kjørte HD7970 i CF og hadde masse problemer, blant annet i BF3. Alle har gått over til GTX680 i SLi og er storfornøyde. Det greieste er å kjøre enkel GPU, da slipper man slikt, dessuten holder et enkelt GTX680 nok i massevis til alle spill.

Skulle selv akkurat til å bestille meg GTX 680 "Phantom" 4GB, men ønsker å vente litt til for å se når GTX690 kommer og hva prisen blir :)

Lenke til kommentar

Ok jeg beklager for jeg viste ikke at det var så mye problemer med SLI og Crossfire. Jeg har alltid hatt fps mellom 60 og 120 og det har sikkert noe med det at ikke jeg har merket noe feil. For jeg er ekstrem nøye når det kommer til grafikk og fps for her skal det gå flytende.

 

Sett på linken og der ser man at multi gpu med 30fps hopper over 2 hakk i hvert bildet mens singel gpu hoper over 1 hakk over hvert bildet som det skal gjøres. Men nå er det vel vanskelig bare å få 30 fps med 2 skjermkort skal jeg tro.

 

I følge den videon så blir fps halvert i multi gpu setup selv om i virkeligheten man får det dobbelt.

 

Da mener jeg at de største testsidene burde skrevet om det slik at folk får vite om det. Men kanskje de ikke får lov eller tør å si fra på grund av AMD og NVIDIA. For da taper jo de selvfølgelig de en del penger på dette når ikke folk vil bruke SLI og Crossfire mer.

Endret av Kraa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

660 kortene er de eneste interessante for meg. Ser etter noe med omtrent samme ytelse som mitt nåværende 5850 kort, men mindre og med mye lavere TDP.

HD 7770 er en kandidat, men jeg håper 660 kortene er litt kortere, skulle helst hatt dem under 18cm for å kunne bruke det i et (Lian Li) PC-Q7 kabinett. Men jeg frykter jeg må nøye meg med PC-Q11...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...