Gå til innhold

Trådløs til trådløs?


Anbefalte innlegg

Prooblem: Jeg har noe utstyr som jeg ønsker skal stå i uteboden. Hovedsaklig en NAS og en stasjonær maskin.

 

Jeg har ikke mulighet til å strekke en kabel.

 

Det er forskjellige kurser (eget sikringsskap i boden).

 

Hvilke muligheter har jeg?

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er en NAS det er snakk om så ville jeg

 

1. Undersøkt enda en gang muligheten for å trekke kabel.

2. Vurdert alternative plasseringsmuligheter dit du kan trekke kabel.

 

Hvis homeplug funker så er det fint, men du vil nok uansett ikke få gigabit over dette. WLAN ville je gikke benyttet som primæraksess til en NAS, men det er jo selvfølgelig avhengig av hvordan du bruker den. Om det er kun til sporadisk backup av filer så spiller jo ikke overføringshastighet og stabilitet på tilkoblingen så veldig stor rolle.

Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje presisere at det er NAS nr. 2 som skal stå her, som er en replica av NAS nr. 1 som jeg har inne. Så NAS nr. 2 skal bare stå å ta imot filer.

 

Men maskinen som står der burde ha brukbar hastighet, men kommer sannsyligvis til å bli begrenset av internetthastigheten uansett.

Lenke til kommentar

Putt denne i den stasjonere pc..

http://www.ebay.co.u...6.c0.m270.l1313

 

Ved bruk av PCI kort er plassering av PC uhyre viktig. I de fleste tilfeller står en

stasjonær pc på gulvet, og det er normalt dårligere med signaler der enn f. eks. om pc står på bordet.

 

Riktignok så vil et kort med 3Tx3Tx som dette ha gode forutsetninger for å fungere bra, men da får vi håpe han har en 11n kompatibel ruter (300/450Mbps).

 

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...