Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av ny moped


Anbefalte innlegg

Tenker jeg skal kjøpe en moped nå til sommeren og så lite jeg vet om motorer og "kjøretøy" så stoler jeg ikke helt på butikkene.

Jeg skal ha en ny moped ettersom det er veldig få mopeder som blir solgt her og de som blir solgt har gjerne gått 15,000 km..

Den bør helt ikke koste mer enn 25,000 og bør ikke sluke for mye bensin på mila..

Har sett litt på Senda X-treme 50 SM, hva synes dere? Denne kan jeg bestille fra en butikk som ikke er så langt herifra.

Noen som har erfaring med den og vet om den er bra?

 

Noe annet jeg bør tenke på?

Endret av Steffenss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nok en av de aller beste, og den mest ettertraktede mopedene her i Norge, så jeg vil bare si - Go for it!

Utrolig gode sykler, og X-treme er hakket bedre en X-race, så du gjør et godt valg.

Originalt så bruker den ca. 0,33 dl på mila :)

 

Når du kjøper, prøv å dra til deg litt rabatter på kjøreutstyr. Olje, hjelm, kjørejakke, osv. Kan godt hende du får 20-25%, noe som hjelper litt. Evt. på litt trim.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Har selv denne 'peden og er kjempefornøyd, ordentlig svært drev på den (større enn min far sin V-strom DL1000 jo...) som gjør at den drar skikkelig godt i oppoverbakkene i tillegg.

Har også fått kastet den litt rundt i terrenget også (ikke noe ekstremt, men litt inne på grusen/skogen) og den storkoser seg der også (anbefaler knastedekk for slikt, da SM dekk sklir ekstremt fort hvis noe er vått i skogen).

Har snart kjørt 1000km siden jeg fikk lappen, som bare er rundt en måned siden (tar den til og fra skolen hver dag) uten noe problem.

 

Når det kommer til dette med kjøre-tøy, så anbefaler jeg deg å få tak i kvalitetshansker som et minimum (helst også kjøredress/jakke/bukse), da det fort blir kaldt på fingrene :)

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

Kjørehansker for høst og kalde dager som dette er viktig. Også et tynnere par.

Kjørejakke anbefales. Dyrt er det, men det kan redde deg fra store skader. Det ser i tillegg bedre ut en boblejakke som jeg ser flere kjører rundt i, om du er interessert i hvordan du ser ut.

 

- Hjelm (dette må du ha uansett)

- To par hansker

- Kjørejakke

 

Er vel egentlig det du trenger.

Lenke til kommentar

Fikk også et tilbud på Gilera sine mopeder, hvordan er de? Tenker da på Gilera SMT 50 og RCR 50, noen som har noe å si om de? Hva burde jeg kjøpe av de 2 om jeg skal bruke de til hverdags og kanskje leke meg litt en gang i tia?

 

Hvor fort går de? er det 45 eller 50 som er fartsgrensen med moped?

Endret av Steffenss
Lenke til kommentar

Har selv en Gilera SMT, og er ikke annet en storfornøyd. Pent, klassisk mopedutseende med deilige eikefelger. Herlig sykkel etter min mening :)

Kan poste noen bilder om du vil.

 

Om du skal bruke til hverdags så gå for SMT. Dette er versjonen med motard-dekk, eller gatedekk om du vil. Mye bedre å kjøre med.

Nå har jeg 2010-modellen da.

 

Er det 2012 modellen du ser på? Den sykkelen er i hvert fall helt rå. Enda tøffere en den jeg har! Den nye har enda tøffere utseende, med for eksempel litt mer aggressiv forskjerm.

 

Min gjorde litt over 50 km/t originalt på flatmark. 53 km/t ca.

Lenke til kommentar

Tar mopedlappen ettersom jeg ikke gidder å styre med lettsykkel for 2 sommere :p

 

Var vist ikke noen fast antall km til innkjøring på Derbi sine modeller.

 

Er det noen måte man kan trimme en moped uten at det syntes og bryter garantien? Han i butikken sa at etter jeg fikk den godkjent så kunne jeg ta den tilbake til dem å få den justert til å gå i nesten 60km/h

Endret av Steffenss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...