Gå til innhold

Test: Zotac Zbox nano XS AD11 Plus


Anbefalte innlegg

Man kan mene hva man vil om Silverlight, men så lenge det brukes av en av landets største leverandører av IPTV holder jeg fast på at det hører hjemme i en test som dette.

 

Om poenget med innlegget ditt var å påstå at Silverlight ikke under noen omstendigheter fungerer på svakere maskinvare tar du feil. Silverlight støtter GPU-aksellerasjon, så det er ingen grunn til at det ikke skal fungere på denne maskinen. Netflix bruker for eksempel også Silverlight, og det fungerer utmerket på en rekke svakere maskiner. Det hele avhenger da av TV2s implementasjon og driverne til maskinen, og det er nettopp driverne Anandtech stiller spørsmål ved i testen jeg henviste til.

 

TV2 sumo var bare et konkret eksempel på tjenester jeg kunne ønske ble testet. Andre aktuelle for min egen del er NRK, viaplay og comoyo (gratis tippeliga som canal digital-kunde).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei så f....Har ikke lest hele testen, men tenkte: "Håper de nå for fanden klarer å teste annet enn 3DMark og HL2 nå".....Gir opp HW

 

det er jo ikke vits i å teste denna maskina på flere spell, man ser jo åssen det yter (ræva). Det interessante er hvordan den yter til avspilling av film osv.

 

Ser hvordan dette kunne misforstås (hadde 12 sekunder på meg til å lira av meg), men poenget mitt var at man burde teste andre egenskaper enn det som går på ren spill-ytelse.

 

Bedre lesing her:

http://www.anandtech.com/show/5738/zotac-zbox-nano-xs-ad11-plus-redefining-the-small-form-factor-pc

 

 

Håper HW.no snart lærer. (Håper - men tror det ikke.... HW.no ser ut til å være i fritt fall mtp kvalitet ... Dessverre...)

Lenke til kommentar

Viaplay tror jeg ikke er like ille, uten at jeg skal uttale meg om det. Men TV2s løsning var mildt sagt hårete siste jeg sjekket den.

 

Ellers er det store problemet med Silverlight WIndows only fungerende DRM og GPU-akselerasjon. På en egenbygd htpc er det rimelig uaktuelt å begynne å kuke rundt med det for min del.

 

Håper ulike videoløsninger lærer av (og overgår) Spotify, som kjører på alle platformer og lager API slik at de kan integreres sømløst på ulike enheter og ulike systemer (Hulu her er et glimrende eksempel, som fungerer strålende både enkelte set top-bokser, BoXeeBox o.l. Dessverre er det jo ike tilgjengelig i Norge.)

Lenke til kommentar

Håper ulike videoløsninger lærer av (og overgår) Spotify, som kjører på alle platformer og lager API slik at de kan integreres sømløst på ulike enheter og ulike systemer (Hulu her er et glimrende eksempel, som fungerer strålende både enkelte set top-bokser, BoXeeBox o.l. Dessverre er det jo ike tilgjengelig i Norge.)

 

Apropos det så åpnet nettopp NRKs nye løsning for almennheten. litt mer info her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...