Gå til innhold

VDSL selger for Telenor


Anbefalte innlegg

Hei. Ble tilbud å bli dør-til-dør selger for Telenor, da med hovedvekt på fibernett og TV/kanalpakker.

 

Provisjon var når 60/100 villaer/hus/områder var dekket, dette i tillegg til fastlønn.

 

- Jeg vil vite om hvor vidt det er muligheter for å selge, måten Telenor-selgere velger å markedsføre seg og hvor vidt dere ville likt å bli møtt av en Telenor selger på døra, som prøver å selge deg Super-bredbånd.

 

Tips?

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dørselgere blir nok bedre motatt enn telefonselgere, men det er en jobb jeg aldri kunne tenkt meg.

 

Dørselger og telefonselger tror jeg det er svært få personer som mestrer, men du får isåfall ha lykke til.

 

Jeg tror dog at hvis man først skal være dørselger er nok ikke Telenor det verste stedet. Hvis du sier "Hei, jeg er fra Telenor" slenger ihvertfall ikke folk igjen døra med det første, som det gjør med jehovas vitner

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, var det jeg også tenkte.

 

Jeg visste bare ikke at Telenor ikke hadde fiber, men VDSL. Hvor vidt det endrer utsiktene for salg*, er jeg nå usikker på. Jeg ville vel helst hatt en symetrisk linje selv.

 

Telenor har et greit rykte, iforhold til eldre, så det er jo ok.

 

Takk takk

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar

Telenor selger ADSL, VDSL og FIBER.

VDSL er det de kaller Super-bredbånd.

Fiber er det eneste de leverer tv-tjenester over.

 

Det jeg mente i forrige post var at jeg ikke trodde du skulle selge Super-bredbånd om det var hovedfokus på Fiber og tv. Ettersom Superbredbånd = VDSL.

 

 

De hadde en pilot med tv over xDSL, men denne er nå avsluttet og de har bestemt at de ikke kommer til å fortsette med dette.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Ok. Kontaktperson min sa i en kort samtale at hovedfokuset skulle ligge på fiber og Tv-kanalpakker, derav min formulering av spørsmål.

 

Nå har jeg ikke super utfyllende kunnskap om hva Telenor leverer eller ikke, men hadde dere reagert positivt til Dør-dør selger som selger et produkt, feks VDSL eller Fiber?

 

Muligens dette er feil personer å spørre, da mennesker på diskusjon.no er akkurat måltypen for fibernettverk..

Lenke til kommentar

For å faktisk svare på spørsmålet ditt ;-)

 

Jeg tror at de med datakunnskaper over snittet vet hva som er tilgjengelig i området de bor i og har det de ønsker av internett og tv.

 

De folkene som du har størst sannsynlighet for å få napp hos er nok de som er 40-50+. De som ikke vokste opp med data og nærmest ikke vet om at det går å få internett, tv og telefon via samme kabel.

 

Du må nok også lage deg en strategi for hva du skal si og kanskje forskjellige strategier for forskjellige aldersgrupper. Jeg håper at enten du har erfaring med salg eller at dere får et kurs av Telenor.

 

Og BTW om det er bl.a. tv og kanalpakker du skal selge så var det nok fiber som du først skrev i tittelen og ikke VDSL som det står nå. :)

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Hei, tusen takk for svar, Hans Erling.

 

Jeg tror jeg legger denne jobben på vent for denne gang. Jeg har nok ingen store problemer med å selge, men tror neppe dør-dør er min type jobb. Jeg føler jeg vil komme til å presse meg på, å jeg vil helst ikke være den jeg misliker selv.

 

Takk alikvel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...