Gå til innhold

innkalling til sesjon del 2 med personlig oppmøte


Anbefalte innlegg

Hei.

 

For et par minutter siden fikk jeg et brev i posten angaaende "innkalling til sesjon del 2 med personlig oppmøte".

 

I to aar til dags dato, har jeg strevet med sosial angst og depresjon. Med dette som paaskudd, saa foeler jeg meg ikke egnet for denne "verneplikta innkallingen"... er det et eller annet smutthull?

 

Er det slik at: Hvis jeg soeker om fritak via fastlegen og psykologen min, saa vil det vaere mulighet for aa ta det en annen gang, utsette det?

 

 

Takk paa forhaand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hvis du har så mye imot det så kan du jo alltids si at de ikke er tjent med å ha deg "på lag".

 

På en annen side så bør du kunne dokumentere påstandene dine (altså ærklæring fra lege/psykolog) for å ha et reelt håp om å slippe.

 

Desuten kan det være mye morro du går glipp av om du ikke får være med som vernepliktig :mrgreen:

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Hei hei. Om du er diagnosert med sosial angst, eller sosial fobi, ser forsvaret ikke forskjell på. Sesjon del 2 er noe du er pliktig til å delta på, men med medbrakt legeerklæring / diagnosepapirer, vil dette nok antagelig ordne seg.

 

På den andre siden, hvis din fastlege / psykolog / whatnot erklærer at din diagnose ikke er tilstrekkelig grunnlag for untakelse, samt at sesjonslegen(e) er enige, er det ikke så mye du får gjort.

 

Forresten:

Hva med psykoterapi (også kalt samtalebehandling) for å prøve å løse utfordringene dine? Det burde ikke være en demper på din livskvalitet at du har fått tildelt denne diagnosen. Hvis du velger at den skal være en demper, er du like patetisk som alle andre som "skulker unna førstegangstjeneste". Og ikke prøv deg med en "du veit ikke hva du snakker om" anklagelse, for det gjør jeg =)

Endret av Valkyrex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...