Gå til innhold

Canon Eos Counter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får opp 92 483 på min 500D men jeg har over 200 000 filer fra det så ett sted må det ha gått galt med tellinga...

 

Den teller visst ikke videofiler, kun bilder tatt. Men jeg er imelig sikker på at jeg ikke har 100 000 video filer liggende.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Et triks jeg bruker,(har forøvrig også Nikon, har ikke sett om det finner noe lignende.) som tar lenger tid. Ta et bilde i raw. legg dette inn på dataen. Deretter åpner du det i adobe camera raw, plugin for bearbeiding av raw i Photoshop.

Før du går videre, gjør du en endring, f.eks hvitbalanse. Om du ikke har fiklet med Photoshop vil den da lage en xmp-fil etter du har trykket open image. Denne skal ligge samme plass som du har lagret bildet du åpnet.

 

Xmp-filen inneholder mye informasjon om bildet, deriblant serienummer, når, linse, osv osv. Om du åpner xmp-filen i et teksteditorprogram( finnes standard både på Mac og Windows), kan du lete frem informasjon om hvor mange bilder kameraet har tatt. Denne teller også for jpeg-bilder, så det er korrekt. Her er et bilde av den litt spesielle metoden:

post-114311-0-84413000-1334671993_thumb.png

Endret av cake
Lenke til kommentar

hva er activeX egentlig? er det bare ei lure side eller?

 

Et triks jeg bruker,(har forøvrig også Nikon, har ikke sett om det finner noe lignende.) som tar lenger tid. Ta et bilde i raw. legg dette inn på dataen. Deretter åpner du det i adobe camera raw, plugin for bearbeiding av raw i Photoshop.

Før du går videre, gjør du en endring, f.eks hvitbalanse. Om du ikke har fiklet med Photoshop vil den da lage en xmp-fil etter du har trykket open image. Denne skal ligge samme plass som du har lagret bildet du åpnet.

 

Xmp-filen inneholder mye informasjon om bildet, deriblant serienummer, når, linse, osv osv. Om du åpner xmp-filen i et teksteditorprogram( finnes standard både på Mac og Windows), kan du lete frem informasjon om hvor mange bilder kameraet har tatt. Denne teller også for jpeg-bilder, så det er korrekt. Her er et bilde av den litt spesielle metoden:

 

får prøve på det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...