Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte av reg.reim Peugeot 206


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har ein Peugeot 206 -05 1.4 bensin gått 90000. På tide med (liten) service igjen (filterskift osv) men ringer for ordens skuld merkeverkstaden (mest for å le av den hysterisk oppblåste prisen deira).

 

Dama på BOS-Peugeot byrjar marme om skift av registerreim, dette har eg avventa i den tru at intervallet er 120000. Men ho seier intervallet er 5 år og at motoren min kan gå i lufta når som helst, blablablabla.

 

Sjølsagt er jo ho ute etter å selje meg ein så dyr service som i det heile tatt mulig (som dei aller fleste merkeverkstadar) men er det på tide å ta den reima? Og kva slags pris bør ein rekne med?

 

ed: la til årsmodell

Endret av kaptein_krok
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke intervallet på akkurat din modell.

 

Men serviceintervallet på registerreim er ikke bare kilometer, men også år.

Hvis du kjører veldig mye, må du skifte reima fordi du har kjørt et visst antall kilometer.

Hvis du kjører veldig lite, må du fremdeles skifte reima med noen års mellomrom, selv om du ikke har brukt opp kilometrene.

 

Reima må altså byttes når den har kjørt et antall kilometer, eller oppnådd en viss alder. Det som inntreffer først.

 

Hvis de sier det, skal du skifte reima.

 

 

Det som skjer når reima ryker, er at stemplene kræsjer med ventilene.

Ofte er bilen ikke mulig å fikse når det har skjedd.

 

 

Å bytte registerreim er en ganske komplisert affære. Du bør ikke gjøre det selv uten utstyr og kompetanse.

Få et verksted til å gjøre det.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

nå er dette en Peugeout 508 og siden jeg spurte om dette når jeg skulle kjøpe ny bil så sa de 5år eller 120 000km. De skulle ikke tjene penger på det.

så det kan nok stemme.

 

Men så skal Peugeot være forhåldsvis rimelige på dette .

audi skulle ha 19 000kr for vannpunpe, registereim og liten service form in Audi A4 2005 modell.

Lenke til kommentar

Hei,

 

har ein Peugeot 206 -05 1.4 bensin gått 90000. På tide med (liten) service igjen (filterskift osv) men ringer for ordens skuld merkeverkstaden (mest for å le av den hysterisk oppblåste prisen deira).

 

Dama på BOS-Peugeot byrjar marme om skift av registerreim, dette har eg avventa i den tru at intervallet er 120000. Men ho seier intervallet er 5 år og at motoren min kan gå i lufta når som helst, blablablabla.

 

Sjølsagt er jo ho ute etter å selje meg ein så dyr service som i det heile tatt mulig (som dei aller fleste merkeverkstadar) men er det på tide å ta den reima? Og kva slags pris bør ein rekne med?

 

ed: la til årsmodell

 

D.I.Y :dremel:

 

Før brukte jeg å gjøre slikte ting selv for å spare noen kroner. Kanskje ikke å anbefale hvis man ikke har noen erfaring med "mekking", men allikevel utrolig lærerikt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Peugeot har 5års-intervall eller 120.000 km på registerreim.

I følge naboen min var BOS Bergen billigst av alle verkstedene han hadde ringt ved skift av reg.reim på samme bil (varierer selvsagt fra motor til motor, men som regel er det en relativt liten bensinmotor i disse bilene, og et merkeverksted har skiftet såpass mange registerreimer at denne jobben er gjort på rundt en halvtime (på akkurat denne ihvertfall), derav kan prisen settes ned).

Lenke til kommentar

Jeg trenger å bytte registerreim i en TDI snart. Undersøkte i Sverige og der var de faktisk dyrere. De har fått for mye gratis reklame fra norsk presse. Hos Dalsland Bil ville de ha 11,900 SEK mens Dahles Auto i Sarpsborg tar 9,600 NOK. Det blir rundt 700 kroner billigere.

Jeg kjører om noen uker til Romania og de tar rundt 3000 kroner hos VW med samme garanti som gjelder overalt.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...