Gå til innhold

Hvor bottlenecker pc'en min på BF3 med Vsync på?


Anbefalte innlegg

i5-2500K @4GHz (16GHz totalt) GPUcore ikke støttet

HD6870DCU @1005:4825 PCIe x16 og 16ms respons

DDR3 1600MHz 8-8-8-20-1t (4GB x 2 kort) FSB:DRAM 1:6

ASUS P8P67 PRO REV 3.1

 

Spillte med "Render.perfoverlayvisible 1" og så at CPU gikk høyt når fps gikk ned. usikker på om detter er CPU eller RAM sin feil. stømsparing er av for c1 c3 og c6 eller hva en multipier pwr-save hetter

 

Går fra 60 til 59 fps vet at dette ikke høres ut som mye men det er en hel 1/60=16,6ms av et sekund lagg

 

og av å til ned til 55fps 5/60=83ms

GPU jobber ikke mer en 60%

CPU jobber mellom 50% og 80%

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går fra 60 til 59 fps vet at dette ikke høres ut som mye men det er en hel 1/60=16,6ms av et sekund lagg

Hææææææ?

60 fps: 16.6ms / frame

59 fps: 16.9ms / frame

du se på 0.3ms lag, ikke 16.6 som du påstår.

og av å til ned til 55fps 5/60=83ms

GPU jobber ikke mer en 60%

CPU jobber mellom 50% og 80%

55 mot 60 fps i lag er 1.5ms

 

Flaskehalsen er prosessoren din om du ikke når 99% GPU Usage, skrur du av Vsync og lager en fil i BF3-installasjonsmappa di kalt user.cfg med linja: GameTime.MaxVariableFps 60 vil du cappe fps til 60 uten ytelsesproblemene man får med Vsync.

Lenke til kommentar

Går fra 60 til 59 fps vet at dette ikke høres ut som mye men det er en hel 1/60=16,6ms av et sekund lagg

Hææææææ?

60 fps: 16.6ms / frame

59 fps: 16.9ms / frame

du se på 0.3ms lag, ikke 16.6 som du påstår.

og av å til ned til 55fps 5/60=83ms

GPU jobber ikke mer en 60%

CPU jobber mellom 50% og 80%

55 mot 60 fps i lag er 1.5ms

 

Flaskehalsen er prosessoren din om du ikke når 99% GPU Usage, skrur du av Vsync og lager en fil i BF3-installasjonsmappa di kalt user.cfg med linja: GameTime.MaxVariableFps 60 vil du cappe fps til 60 uten ytelsesproblemene man får med Vsync.

 

1 sekund = 1000 millisekunder

 

1000ms/60fps=16,666ms dette er da hvor lenge et bilde vises, siden vsync er på kommer det et nytt bilde etter neste skjermoppdatering. eller 0,016 sec lag

 

virker user.cfg permanent? vet om denne consol-komandoen allerede bruker den på 59.9999 synest de er bedre.

Lenke til kommentar

1 sekund = 1000 millisekunder

 

1000ms/60fps=16,666ms dette er da hvor lenge et bilde vises, siden vsync er på kommer det et nytt bilde etter neste skjermoppdatering. eller 0,016 sec lag

 

virker user.cfg permanent? vet om denne consol-komandoen allerede bruker den på 59.9999 synest de er bedre.

Du spiller med Vsync aktivert, og er bekymret for lag i BF3 multiplayer? :rofl:

 

Du vet at å aktivere trippelbuffer Vsync gir deg 48ms lag?

Du vet at du har mellom 20-50ms lag fra internett?

Du vet at skjermen din gir deg 10-20ms lag?

Du vet at mus og tastatur gir deg ~10ms lag med mindre du kjører spesifikke windows-tweaks?

Du vet at ved å falle ned under 60 fps med trippelbuffer vsync mister du trippelbufferen og får 16ms mindre lag?

 

user.cfg virker permanent, hver gang du laster inn en ny map hentes dataene inn.

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...