Gå til innhold

Keine signal


Federisco

Anbefalte innlegg

Etter aa ha satt sammen en ny PC for en slektning, og den har virket fint i "labben", skjer dette naar PCen skal settes opp for foerste gang hjemme hos slektningen: meldingen "No signal/Keine signal" dukker opp i noen sekunder foer den gaar inn i hvilemodus. Saa svart, ikke noe skjermbilde. (PCen durer og gaar, men av en eller annen grunn skur den seg ogsaa ikke av med On/Off- eller Reset-knappen.)

 

Skjermen virket fint paa en annen PC, saa det er ikke noe i veien med den. Har proevd et annet grafikkort som har virket med akkuratt den samme skjermen paa en annen PC, men den samme meldingen kommer. Saa da boer det ikke vaere skjermkortet heller.

 

Er det hovedkortet(sprsmlstegn)

(PCen virket fint i "labben", og frakten gikk mykt, saa jeg forstaar egentlig ikke hvorfor.)

 

Eller kan det vaere kompatabiliteten, eller mangelen paa det(sprsmlstegn)

 

Skjerm: 15" LCD "Medion MD9323AJ" (VGA)

Hovedkort: ABIT KD7

Skjermkort: ATI Radeon 9100 og 8500

WinXP (kommer ikke saa langt, men)

har ogsaa et kort med to USB-porter

 

trenger virkelig hjelp, staar temmelig fast.. sljoenner ikke hva det kan vaere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å resette Cmos?

Og prøvd å trykke skjermkortet svakt inn i APG slotten mens du starter opp maskinen?

Jeg hadde et lignene problem, da startet den om jeg la datamaskinen på siden og presset skjermkortet ned mens jeg skrudde den på.

Hva med å montere hovedkortet på nytt, og pass på at ingen av de "monteringskruene" bommer på "monteringshullene" og treffer selve hovedkortet?

Lenke til kommentar

Takk for cmos-tipset, får prøve det.. skal også prøve med forskjellige skjermer så snart jeg får den tilbake til the lab.

 

Jeg hadde et lignene problem, da startet den om jeg la datamaskinen på siden og presset skjermkortet ned mens jeg skrudde den på.

 

Sprøtt... kan det være fordi hovedkortet ikke står "høyt nok" i forhold til skjermkortet, at monteringsskruene er for lave? Hva gjorde du for å få rettet det opp? (håper du slipper å legge dataen på siden & presse skjermkortet ned hver gang du skal skru den på :wink:)

 

Hva med å montere hovedkortet på nytt, og pass på at ingen av de "monteringskruene" bommer på "monteringshullene" og treffer selve hovedkortet?

 

Det har jeg ikke tenkt på, det skal jeg også prøve.

Takk for hjelpen..!

Flere kan gjerne svare også, hvis noen har en idé om hva det kan være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...