Gå til innhold

varm hardisk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IBM diskene har hatt veldig mye problemer i det siste året. Selv mistet jeg 80Gb da disken min takket for seg. Totalt uvarslet!

 

Du bør nok sette en vifte på disken(e). Men 50 grader på en disk er jo uhørt. Selv SCSI diskene mine kommer ikke så høyt opp i temperatur.

Lenke til kommentar
Men 50 grader på en disk er jo uhørt. Selv SCSI diskene mine kommer ikke så høyt opp i temperatur.

 

Kjører i skrivende stund en Raptor + 2 Samsung'er på 46 C. Syntes som så mange her at dette måtte da være litt høyt... Sjekket så specs på diskene, og der har bl.a. Raptor'en en operating temperature på max 55 C - og en MTBF (gjennomsnittlig tid mellom havari) på 1,2 mill. timer (>120 år) ved en temperatur på 50 C !!!

 

Slo meg derfor til ro med dette...

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
jeg har en 120 gig IBM hardisk og den kommer oppi 53 grader!

er dette normalt eller?

 

litt høyt syns jeg, Har også en IBM 80gb som jeg har satt vifte på.. holder seg rett over romtemp på 22 :D grader tror jeg... 2 ganger tok IBM diskene "kvelden" pga overoppheting (den serien som det var feil med..)... har fått ny nå oghar brukt den lenge og den har ikke tatt "kvelden" fordi jeg kjøler den ned.. Jeg anbefaler deg til å sette en vifte på... :yes:

Lenke til kommentar
jeg har en ibm deskstar gxp 120 40gb og en maxtor diamond maxx9 80gb..disse ligger oppå hverandre uten noen form for kjøling..nå ligger de på 40 og 41c med en rom temp på nærmere 30c :roll:

 

er det varmt? både med tanke på diskene og rom temp'n :lol:

 

30 i romtemp? litt varmt da!! Kan hende at du har god gjennom lufting i kabinettet, men jeg syns 41 var en liten anelse høy da.. men det er min mening :shrug:

Lenke til kommentar
.......med en rom temp på nærmere 30c :roll:

 

er det varmt? både med tanke på diskene og rom temp'n :lol:

 

eh, romtemp på 30 C da mann. Fryser du eller? :lol:

...PS, du har vel et vindu du kan lukke opp, og den varmeovnen du har på kan vel slåes av nå på sommeren? :roll:

 

Sitter her med en romtemp på ca 17-19 C, og det er akk passe. :D

det gjør jobben for kjølinga til pc'n lettere, og man trenger ikkje kjøre vifter på fullt for å holde temp'en nede på hd'ene og i kabinettet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...