Gå til innhold

[Løst] Dustinhome, gratis retur?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du returnere på angrerett har du ikke rett på å få dekket returomkostningene. Men det kan være de sender deg en ferdigfrankert pakkelapp allikevel. Det varierer vel litt fra firma til firma i forhold til hvilke løsninger de benytter.

 

Men husk også at du må demontere PC'en før du sender tilbake. Du kan ikke bare sende den ferdigbyggede PC'en tilbake på angrerett. Alle komponentene må også returneres i samme stand som du mottok de, og helst i originalforpakning.

 

Hvorfor tror du at du kommer til å returnere den?

Lenke til kommentar

Takk for informasjonen! ;)

 

Grunnen til at jeg muligens vil returnere den er fordi jeg aldri har hatt en stasjonær PC før, og er rett og slett usikker på om det er no’ for meg.

 

Komplett har 45 dagers returrett, men betaler neppe for returen.

 

På Komplett må man betale for retur.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du det finnes angrerett i dette landet? Skal alle bare "tenke seg til" hvordan det er å ha hvert enkelt produkt?

Ikke alle produkter. En stasjonær pc er raskere(som regel) og billigere enn laptoper, men er langt mer strevsomt å drasse på. Du burde vel vite hva du bruker pcen til, og hvorvidt du har bruk for en portabel plattform?

 

Forøvrig så har vi angrerett for fjernsalg, f.eks ved kjøp av produkter på internett, av den enkle grunn at man ikke har mulighet til å prøve/se produktet før man kjøper.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

I min erfaring så er stasjonære PC'er raskere enn bærbare med samme spesifikasjoner (og mye raskere enn bærbare med samme pris). Jeg kunne aldri hatt kun bærbar PC, av flere grunner egentlig, så for meg er stasjonær et must.

 

Men alle er forskjellige, og noen foretrekker kanskje en bærbar evt med ekstern skjerm, tastatur og mus.

 

Det virker som Dustin sender deg en ferdigfrankert fraktseddel. Fant følgende på kundeservice-siden deres:

 

 

Konsumenten har i følge forbrukerkjøploven og loven om e-handel i visse tilfeller rett till å angre et kjøp. Dette gjøres gjennom å meddele Dustin home AS innen 14 dager fra den dagen konsumenten tok imot hele ordren eller deler av ordren. Angreretten gjelder ikke dataprogram, lyd- og bildeopptak der forseglingen har blitt brutt. Dette gjelder også teknisk forsegling, som for eksempel serienummer. Angreretten gjelder bare om varen er i uforandret stand, og den gjelder ikke bedrifter.

Dersom du vil benytte angreretten anbefales du å kontakte Dustin home AS’ kundeservice på e-post [email protected] eller via Dustin home AS’ hjemmeside www.dustinhome.no og oppgi ordre- eller fakturanummer for å få en forhåndsbetalt fraktseddel med tildelt returnummer for retur av varen. Formålet med returnummeret er å gjøre identifiseringen av og administreringen rundt returen lettere. Dersom du returnerer varen med den adresselappen som Dustin Home AS sender deg, så tar Dustin home AS ansvar for varen fra det øyeblikket du leverer varen fra deg på posten.

Her kan du i sin helhehet se både forbrukerkjøpsloven og e-handelsloven.

Ønsker du å sende varen inn uten å først kontakte Dustin home AS så står du for frakten samt som ansvarlig for at varen kommer fram til Dustin home AS

Varen skal pakkes godt inn, med fordel i emballasjen som den kom i, og eventuelle skader forårsaket av mangelfull emballasje debiteres deg som kunde. Varer som sendes til Dustin home i oppkrav kommer ikke til å hentes ut.

Varer som leveres på pall (LCD-TV, Plasma-TV og lignende) må, om de returneres, lastes på pall for å unngå at varen skades under transport.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg muligens vil returnere den er fordi jeg aldri har hatt en stasjonær PC før, og er rett og slett usikker på om det er no’ for meg.

 

 

Jeg syns at din "plan" er på grensen til utnyttelse av angrerettsmuligheten vi har.

 

Hvis du lurer på om du skal ha stasjonær eller bærbar, kjøp en ferdig stasjonær istedenfor å bygge en selv, dette burde gi deg like godt svar, og det gir mindre risiko for deg selv med tanke på bygging av pc'en og muligheten for returnering av delene i samme stand som du mottok dem.

Endret av samen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...