Gå til innhold

Trenger nytt hybridkamera til tur i regnskogen


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg driver å planlegger en 5 måneders tur til Amazonas nå i august. Jeg trenger et nytt kamera. Budsjettet er ikke stort, ca 2000,-

 

Har sett litt på Olympus SZ-30MR som koster ~1500 i USA (Kjæresten min er i Usa og kan kjøpe).

 

Noen som vil fraråde meg dette? Ev. anbefale meg et annet?

 

PS: Jeg har aldri drevet med fotografering tidligere, så jeg er totalt nybegynner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt på Olympus SZ-30MR som koster ~1500 i USA (Kjæresten min er i Usa og kan kjøpe).

Hvis målet er mest mulig zoom for lavest mulig pris ser jeg ikke noe opplagt bedre i denne prisklassen. Jeg synes det er to ulemper med dette kameraet, det har ingen søker og lysstyrken er litt dårlig. Fordelene med søker er at det er mye lettere å holde kameraet rolig når du bruker mye tele hvis du ser gjennom en søker og holder kameraet inn mot hodet enn når du skal se på LCD-skjermen og holder kameraet litt foran deg. Men som sagt, du finner ikke noe annet med så mye zoom som er særlig bedre i denne prisklassen, du må opp ennå 1000 kroner for å få en av de bedre modellene i denne klassen.

 

Du kan sikkert få mange fine bilder med dette kameraet så lenge du er klar over begrensningene og ikke forventer "proff" kvalitet på resultatet. Slike kameraer krever en god del lys for å funger optimalt, og det er uansett vanskelig å få klare bilder når du bruker det på full tele.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...