Gå til innhold

Oslo: Ambefalt sted å søke hybel.


Misunne

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Holder på å søke hybel i Oslo gjennom SiO, men er litt usikker på hvor det er lurt å søke. Da tenker jeg først å fremst i forhold til om det er steder med mer "bråk"/kriminalitet, og/eller om det er noen studentbyer man burde holder seg unna.

 

Det er første gang jeg søker hybel, og jeg er ganske ny når det gjelder Oslo, så er skikkelig usikker på dette.

 

Foreløpig har jeg sett på hybler i studentbyer mellom Grünerløkka, St.hanshaugen og Ila, samt Pilestredet (tullinløkka) og Sogn.

 

Hadde vært supert om noen her som har bodd i Oslo en stund kunn gitt med en liten pekepinn om hvor det er lurt å søke, eller om det egentlig kommer på det samme.

 

- Ina

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, lurte med tanke på hvor det er sentralt å bo i forhold til hvor du skal studere. Jeg er litt usikker på hvordan det er med kollektivtilbudet i området rundt KHiO, men Bjølsen er jo en av de nærmere og nyere studentbyen, god standard der. I tillegg er det selvølgelig den svært fancy silo-blokka på Grunerløkka, men har aldri vært inne der.

 

Sogn er lett å komme inn på og helt OK å bo på, men det er noen minutter å gå til t-bane så du vil bruke en stund på å komme deg til skolen.

 

Ila har også helt OK standard, og ligger ikke alt for langt unna. St. Hanshaugen kjenner jeg ikke til men er jo ikke så usentralt det heller akkurat.

 

Sånn generelt er det lite bråk og kriminalitet på de fleste studentbyene etter min erfaring, men jeg vil uansett ikke spesielt anbefale Sogn eller Kringsjå/Fjellbirkeland. Men husk at det viktigste for din del som ny student er rett og slett å sikre seg en hybel før studiestart. Når du først er inne i SiO-systemet er det svært enkelt å søke seg til en annen hybel dersom du finner ut at du ikke trives.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...